اخبار

۹۵مبلغ دینی سیره حضرت زهرا(س) را در مساجد نهاوند تبیین کردند.(شبستان.92/02/01)

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: ۹۵ مبلغ مذهبی شامل روحانیون طرح هجرت ،روحانیون بومی و روحانیون مستقر در مساجد و حسینیه های شهر وروستا در دهه دوم فاطمیه به تبلیغ در خصوص شخصیت حضرت فاطمه (س) پرداختند.
به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلامˈحسین گروسی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند با اشاره به اعزام 95 مبلغ دینی سیره حضرت زهرا(س) به مناسبت شهادت دخت گرامی پیامبر اسلام و دهه دوم فاطمیه گفت: این مبلغان با همکاری ادارات شهرستان برنامه های ویژه ای در سطح شهر و مدارس نهاوند به اجرا در آمد که محوریت این برنامه ها معرفی سجایای اخلاقی آن بانوی بزرگوار بوده است.

وی تشریح مکارم و سجایای اخلاقی حضرت زهرا (س)را هدف از اعزام مبلیغین به روستاها عنوان کردو افزود: بیان فضیلت اخلاقی و همچنین بزرگداشت سالروز شهادت فاطمه الزهرا (س) بزرگترین وظیفه روحانیون است که آنان با بهره مندی از شیوه های تبلیغاتی این فضایل را به مردم منتقل کرده اند .

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند در ادامه افزود:حضرت فاطمه(س) نماد پاکدامنی، تقوا و وفاداری به مکتب اسلام بود و به همین دلیل باید ابعاد مختلف شخصیت اخلاقی آن بانوی بزرگوار برای مردم تبیین شود .

وی به موضوعات مطرح شده توسط مبلغین اشاره کرد و گفت: با توجه به شخصیت والای حضرت فاطمه و الگو بودن او برای بانوان مسلمان مبلغین عمدتا مباحث مربوط به سبک زندگی ایرانی و اسلامی ،آئین همسرداری ،ولایت پذیری و حیا و عفاف را مورد بحث قرار داده و تبلیغ نموده اند .

وی به برگزاری گفتمان های دینی در مدارس اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های اصلی در این ایام برگزاری گفتمان های دینی با موضوع معرفی الگوی شخصیتی حضرت فاطمه به نسل جوان بوده است که در سطح مدارس توسط گروه مبلغین انجام شده است.
۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۱:۱۳
خبرگزاری شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید