اخبار

فعالیت‌های فرهنگی مساجد باید ساماندهی شوند.(فارس.92/02/01)

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گلستان از پراکندگی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد انتقاد کرد و گفت: اینگونه فعالیت‌ها باید ساماندهی شده و نهادهای دخیل در مساجد باید با هماهنگی این فعالیت‌ها را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام قاسم لیوانی امروز در گفت و گو با خبرنگاران در دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان اظهار داشت: ادارات کل اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه در مساجد فعالیت دارند که باید برای انجام فعالیت‌های فرهنگی بین آنها هماهنگی ایجاد شود.

وی افزود: هماهنگی و ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری موجب افزایش کیفیت کارها و رضایت‌مندی مردم می‌شود.

ایجاد وحدت بین نیروهای فعال مساجد یکی از وظایف این مرکز است

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گلستان مهمترین وظایف این مرکز را پشتیبانی فکری و دفاع از اصل ولایت فقیه، تبیین، گسترش و تعمیق اسلام ناب محمدی (ص) از طریق کارهای فرهنگی، ایجاد وحدت بین نیروهای فعال مساجد و نصب، عزل و جابجایی ائمه جماعات و پیگیری مشکلات مساجد برشمرد.

لیوانی ادامه داد: ایجاد مراکز تحقیقاتی، علمی و فرهنگی جاذب و فراخور جامعه اسلامی و آموزش مسائل اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و احکام به نیروهای فعال در مساجد و دعوت از امت اسلام به بهره‌برداری از امکانات را بخش دیگری از وظایف مرکز رسیدگی به امور مساجد استان ذکر کرد.

به گفته وی، در اساسنامه این مرکز مراحل پایانی تصویب خود را سپری می‌کند تاسیس بانک اطلاعات اسلامی و پاسخگویی به مسائل مستحدثه و مبتلابه امت اسلامی در راستای فتاوا و فرامین حکومتی ولی امر و یافته‌ای دیگر فقها و مراکز تحقیقاتی اسلامی پیش‌بینی شده است.

نخستین جلسه شورای سیاستگذاری با نماینده ولی فقیه گلستان برگزار می‌شود

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گلستان تصریح کرد: با توجه به فقدان دستورالعمل و شرح وظیفه مشخص برای این مراکز در استان‌ها، مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گلستان شورای سیاستگذاری مساجد استان را با حضور نمایندگان نهادهای مرتبط با مساجد تشکیل داد.

لیوانی افزود: بر این اساس رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان، مسئول ستاد اقامه نماز استان به نمایندگی از استاندار، مدیران کل اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی، دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و فرمانده سپاه نینوا استان گلستان حضور دارند.

وی با بیان اینکه تدوین اساسنامه این مرکز در دستور کار شورای سیاستگذاری قرار دارد، گفت: هفته جاری نخستین جلسه شورای سیاستگذاری با حضور آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان برگزار و سپس کار بررسی اساسنامه ادامه می‌یابد.

هزینه‌های فعالیت‌های فرهنگی و هنری توسط ادارات مرتبط پرداخت می‌شود

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گلستان خاطرنشان کرد: این مرکز فقط در رابطه با مساجد شیعیان در استان فعالیت می‌کند و مساجد اهل سنت مربوط به مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور است.

لیوانی با بیان اینکه این مرکز برای فعالیت‌های خود نیاز به بودجه ندارد، افزود: هزینه‌های فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد توسط نهادهای مرتبط پرداخته می‌شود و این مرکز نقش هماهنگی و ساماندهی فعالیت‌ها را دارد.

به گفته وی، امکانات سخت‌افزاری مرکز فوق توسط نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان تامین شد.

۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۱:۱۵
خبرگزاری فارس |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید