اخبار

برگزاری دومین همایش کشوری «مساجد و جهان اسلام» در یاسوج.(شبستان.92/02/01)

دومین همایش مساجد و جهان اسلام با محوریت نقش مساجد در بیداری اسلامی همزمان با هفته جهانی مساجد و به همت دبیرخانه کانون‌های مساجد استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان کهگیلویه وبویراحمد از اعلام فراخوان دومین همایش کشوری «مساجد و جهان اسلام» خبر داد و به خبرنگار شبستان گفت: اولین همایش مساجد و جهان اسلام سال گذشته همزمان با هفته جهانی مسجد به میزبانی استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد و امسال نیز دومین همایش آن همزمان با هفته جهانی مسجد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اولین فراخوان این همایش، 120 مقاله از 31 استان و از دانشگاه‌های مطرح کشوری به دبیرخانه این همایش ارسال شد، بیان کرد: داوران این همایش از اساتید دانشگاه تهران انتخاب و پس از بررسی مقالات ارایه‌شده بیش از 10 مقاله برتر را معرفی کردند و در هفته جهانی مسجد و همزمان با برپایی این همایش اقدام به ارایه مقالات کردند ضمن اینکه با همکاری مسئولان استانی چکیده این مقالات به زبان‌های فارسی و انگلیسی چاپ و در اختیار پژوهشگران قرار گرفت.

حجت‌الاسلام قاسمی ادامه داد: دبیرخانه دومین همایش مساجد و جهان اسلام از هم‌اکنون فعال است و تمهیدات لازم برای شرکت پژوهشگران و اساتید در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه عموم علاقه‌مندان می‌توانند به این فراخوان، مقاله ارسال کنند، تصریح کرد: مسجد و بیداری اسلامی، جایگاه مساجد در اسلام، نقش مسجد الاقصی در جهان اسلام و اهمیت روز جهانی مساجد، نقش مساجد در توسعه و گسترش دین اسلام، نقش مساجد در جذب و مشارکت جوانان، مساجد و ارتقای فرهنگ و مذهب، نقش مساجد در مقابله با دشمنان اسلام، مساجد مرکز جنبش و حرکت های اسلامی و پیوند مسجد، نماز، دعا و قرآن از محورهای این فراخوان است.

علاقه مندان می توانند مقالات خود را به محل به دبیرخانه این همایش واقع در یاسوج بالاتر از دانشگاه علوم پزشکی، دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد یا نشانی الکترونیکی  kb_kanoonfh@yahoo.com ارسال کنند.
۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۸:۰۳
خبرگزاری شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید