اخبار

دفتر امام جمعه باید مرجع و پناهگاه امن مردم باشد.(ایلنا.92/02/01)

دفتر امام جمعه باید مرجع و پناهگاه امن مردم باشد تا شهروندان بتوانند جهت مطرح نمودن کلیه مشکلات خود مراجعه نمایند

ایلنا - کاشان: رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: دفتر امام جمعه باید مرجع و پناهگاه امن مردم باشد تا شهروندان بتوانند جهت مطرح نمودن کلیه مشکلات خود مراجعه نمایند.

به گزارش خبرنگارایلنا در کاشان  «حجت الاسلام و المسلمین صالحیان»   پس از دیدار با امام جمعه برزک در جلسه اعضای ستاد نماز جمعه برزک گفت: نهاد نماز جمعه دارای چند رکن است که از ارکان مهم آن می توان به «امام جمعه، دفتر امام جمعه و ستاد برگزاری نماز جمعه» اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: امام جمعه نماینده دین و پیغمبر در منطقه است و کار رهبری در یک جامعه کوچک را بر عهده دارد و دست محبت او باید بالای سر همه بوده و در واقع همه سلایق فرزندان امام جمعه هستند و باید فعالیت خود را با امام جمعه تنظیم نمایند چرا که امام جمعه باید مثل یک رهبر در منطقه عمل نماید.

حجه الاسلام و المسلین در ادامه از دفتر امام جمعه به عنوان رکن بعدی نهاد نماز جمعه نام برد و گفت: دفتر امام جمعه باید مرجع و پناهگاه امن مردم باشد تا شهروندان بتوانند جهت مطرح نمودن کلیه مشکلات خود مراجعه نمایند. ایشان در ادامه افزود با توجه به ریاست امام جمعه بر امور مساجد، شورای فرهنگ عمومی، ستاد ذکات، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و بنیاد بین المللی غدیر گفت: دفتر امام جمعه باید بر همه امر تسلط و اشرافیت داشته باشد.

وی در ادامه از ستاد برگزاری نماز جمعه به عنوان رکن بعدی اشاره نمود گفت: اعضاء ستاد نماز جمعه به عنوان کارگزاران رهبری باید در همه جا حضور داشته باشند و همه سلیقه ها را احترام کنند و در هیچ طیف و جناحی نباشند.

وی در ادامه گفت: ستادی پویا و فعال است که هر هفته و رأس ساعت مقرر نسبت به تشکیل جلسه اقدام نموده تا پس از بیانات امام جمعه نقد خطبه ها توسط اعضا انجام و برنامه ریزی جهت جمعه آینده و تنظیم اوقات فراغت خانواده ها و... صورت بگیرید.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: فرزانگان یک شهر باید در ستاد نماز جمعه جمع شوند تا مشورت دهنده و کمک دهنده باشند گفت: نماز جمعه آدم می سازد و اندیشه، بصیرت و فکر ها را بالامی برد.

در این جلسه رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در جریان فعالیت های ستاد نماز جمعه برزک قرار گرفت.شایان ذکر است  دراین دیدار رییس ستاد برگزاری نماز جمعه برزک، دیدار اعضا ستاد با خانواده معظم شهدا،  برگزاری انتخابات جهت اعضاء ستاد،  راه اندازی وبلاگ نماز جمعه، دیدار اعضاء ستاد با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، تشکیل مرتب جلسات ستاد هر دوشنبه، دیدار اعضاء ستاد با مسوولین شهرستان، تشکیل جلسه با خیرین فرهنگی و حوزه ساز، دعوت از آیت ا... خاتمی امام جمعه موقت تهران در برزک، حضور در مراسم غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا، برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری با شکوه نماز عید سعید فطر،کمک به محرومان به صورت نقدی و غیرنقدی، برنامه ریزی راهپیمایی 22 بهمن با کمک مسوولین شهر، بازدید امام جمعه از مراکز صنعتی و کارخانجات، بازدید از پروژه مسکن مهر برزک، تشکیل مجمع هیأت مذهبی برزک و برگزاری مراسم در کلیه مناسبت ها، حضور امام جمعه موقت برزک در مدارس و نواختن زنگ انقلاب در مدارس، دعوت از کارشناسان علوم تربیتی و تشکیل جلسات پرسش و پاسخ، تأسیس و راه اندازی مهد آدینه برزک، تأسیس اولین موسسه قرآنی شهر تحت عنوان بیت القرآن،  بهبود وضعیت داخلی مسجد جامع برزک، پی گیری ساخت سرویس بهداشتی با جذب کمک های مردمی و شوارای سیاستگذاری، دیدار با مسوولین از جمله رییس محیط زیست شهرستان و استان، معاون استاندار و فرماندار کاشان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اداره آبفا، معاون رییس جمهور، دادستان انقلاب اسلامی و... جهت بررسی و رفع مشکلات منطق  تشکیل جلسات متعدد با روحانیون بخش، کانون های فرهنگی بخش، نیروی انتظامی، نخبگان و فرهیختگان شهر، پایگاه مقاومت و...را به عنوان  فعالیت روزانه دفتر و ستاد نماز جمعه شهر برزک بیان نمود.

۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۲:۳۵
خبرگزاری ایلنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید