اخبار

’’مشرف‘‘ و یاران سیاسی اش مسوول عملیات تروریستی مسجد ’’لال‘‘ خواندہ شدند.(اسلام تایمز.92/02/01)

اسلام تایمز : کمیسیون قضائی تحقیقات کنندہ دربارہ ی عملیات سال ۲۰۰۷ میلادی در مسجد ’’لال‘‘ اعلام کرد ، ’’پرویز مشرف‘‘ رئیس جمھور ، ’’شوکت عزیز‘‘ نخست وزیر آن زمان و رفقای سیاسی شان مسوول عملیات تروریستی مسجد ’’لال‘‘ اند.
’’مشرف‘‘ و یاران سیاسی اش مسوول عملیات تروریستی مسجد ’’لال‘‘ خواندہ شدند
به گزارش اسلام تایمز ؛ در گزارش ۴۰۳ صفحه ای این کمیسیون به ریاست ’’شھزاد شیخ‘‘ قاضی دادگاہ شرعی اسلام آباد آمدہ است : مسوولان کشتار بی گناھان در این عملیات باید مورد محاکمه قرار گیرند و غرامت آن را به بستگان قربانیان بپردازند.

این گزارش می افزاید ، این واقعیت ندارد که رئیس جمھور ، نخست وزیر و کابینه شان از جمله وزیرکشور ، پارلمان و گروھھای سیاسی آن زمان از این عملیات آگاہ نبودہ اند.


در این گزارش که فرماندھان ارتش را بی تقصیر خواندہ ، تاکید شد ، تاریخ نمی تواند این واقعه را به راحتی فراموش کند.


رسانه ھای پاکستانی گزارش دادہ اند ، در این عملیات بیش از ۱۰۰ نفر از جمله ’’عبدالرشید غازی‘‘ معاون مسوول مسجد لال جان خود را از دست دادہ اند.


این در حالیست که ’’پرویز مشرف‘‘ رئیس جمھوری سابق پاکستان در پروندہ ای متعلق به حبس ۶۰ قاضی دادگاھھای عالی در سال ۲۰۰۷ میلادی در خانه ی خود در اسلام آباد زندانی است۔.

وی ھمچنین به دست داشتن در پرونده ھای قتل ھای ’’بی نظیر بوتو‘‘ نخست وزیر سابق در سال ۲۰۰۷ میلادی و ’’اکبربگتی‘‘ سر وزیر سابق ایالت بلوچستان پاکستان در سال ۲۰۰۶ میلادی متھم است.
۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۲:۳۸
اسلام تایمز |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید