اخبار

ایجاد 10 خانه دیجیتال در کنار مساجد مناطق روستایی ایلام .(ایکنا.92/02/01)

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد ایلام از راه‌اندازی 10 خانه دیجیتال در کنار مساجد مناطق محروم و روستایی استان در راستای اجرای طرح شبکه ملی فرهنگ در ایلام خبر داد و تصریح کرد: هدف از این کار گسترش فرهنگ قرآنی، دینی و اسلامی با جدیدترین امکانات در بین نوجوانان و جوانان این مناطق است.

حجت‌الاسلام علی چراغی‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه ایلام، با بیان اینکه تا پایان سال جاری 10 خانه دیجیتال در مناطق روستایی و محروم این استان راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: هدف از این کار گسترش فرهنگ قرآنی، دینی و اسلامی با جدیدترین امکانات در بین نوجوانان و جوانان این مناطق است.

وی راه‌اندازی این خانه‌های دیجیتال در کنار مساجد مناطق روستایی و محروم از خدمات اینترنتی را فرصتی مناسب برای آشنایی جوانان و نوجوانان با علوم دینی و اسلامی با استفاده از امکانات روز دانست و اظهار کرد: این کار در راستای اجرای طرح ملی فرهنگ در استان ایلام است.

حجت‌الاسلام چراغی‌پور با بیان اینکه اولین خانه دیجیتال در روستای بانقلان شهرستان ایلام با هزینه 2 میلیارد ریال با حضور رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور اردیبهشت‌ماه سال جاری افتتاح خواهد شد، گفت: این مراکز در مناطق روستایی و محرومی راه‌اندازی می‌شوند که بیشترین جمعیت را نسبت به سایر نقاط داشته باشند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان ایلام با اشاره به اینکه مساحت زیر ساخت این مراکز کمتر از 80 متر مربع نخواهد بود، گفت: با افتتاح هر خانه دیجیتال در استان ایلام برای 3 نفر شغل ایجاد خواهد شد.

۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۲:۵۰
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید