اخبار

خلق حماسه سیاسی، مبنای حرکت کانون‌های مساجد قرار گیرد.(شبستان.92/02/01)

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران گفت: برنامه‌ریزی برای خلق حماسه سیاسی باید مبنای حرکت کانون‌های فرهنگی هنری ‌مساجد قرار گیرد.

حجت الاسلام روح الله صاحبی، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران، در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: مقام معظم رهبری هرساله با توجه به مسایل مهم و یا اولویت‌های کشور، آن سال را به نام‌ها و موضوعاتی مزین می‌کنند تا مسیر و نقشه راه کشور معین شده و همگان در آن مسیر گام بردارند و امسال با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، حماسه سیاسی در کنار حماسه اقتصادی توسط ایشان عنوان شد.

حجت الاسلام صاحبی، تاکید رهبر معظم انقلاب بر خلق حماسه اقتصادی را ناشی از نگاه تیزبینانه ایشان برای آگاهی بخشی به جامعه عنوان کرد و گفت: دشمنان تحریم هایی را علیه ایران اسلامی اعمال کرده اند تا اقتصاد ما را تحت الشعاع و ملت را در فشار اقتصادی قرار داده و بتوانند سیاست‌گذاری های نظام اسلامی را تحت تاثیر قرار دهند، اما حماسه اقتصادی می تواند اثرات این تحریم ها را کاهش داده و دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام بگذارد.
 

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد استان تهران، طرح شعار حماسه سیاسی از سوی رهبر معظم انقلاب را تاکیدی بر این موضوع دانست که رویداد مهم امسال، یعنی انتخابات، باید تبدیل به حماسه حضور ملت شود و در ادامه گفت: چنانچه در سیاست حماسه خلق کردیم، در اقتصاد هم موفق خواهیم شد، چرا که با خلق حماسه سیاسی، دشمنان در عرصه اقتصادی نیز عقب نشینی می‌کنند و حماسه آفرینی سیاسی، شکوفایی اقتصاد را نیز به دنبال خواهد داشت.

مشاور دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور، کاندیداهای انتخابات را به حفظ اخلاق در تبلیغات توصیه کرد و گفت: کاندیداها سلامت تبلیغات را حفظ کنند تا حماسه مردم به چالش کشیده نشود؛ به حماسه حضور مردم فکر کنند نه به کسب قدرت و اختلاف افکنی؛ کاندیداها در تبلیغات، مناظرات و نشست‌ها طبیعتا باید طوری برخورد کنند که مطالبی نگویند و عملی مرتکب نشوند که باعث شادی دشمن بشوند.

حجت الاسلام صاحبی تاکید کرد: فعالان مساجد، نیروهای مستعدی هستند که از ویژگی‌های معنوی مانند اخلاص و نقوا برخوردارند و حرف و رفتارشان در تمام زمینه‌ها اثر گذار است، به همین دلیل می توانند در ایجاد حماسه سیاسی و ایجاد بستر مناسب برای خلق حماسه اقتصادی نقش موثری داشته باشند.
 

وی مساجد را محور حرکت ها و جنبش های اسلامی دانست و تاکید کرد: امروزه کانون‌ها و ائمه محترم جماعات به عنوان محور اصلی حلقه فکری و نواندیشانه، می‌توانند نقش کلیدی در خلق بهتر حماسه سیاسی داشته باشند و به عنوان رهبران فکری جامعه، نقش خود را در همراهی با حکومت اسلامی ایفا کنند.
 

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد استان تهران، گفت: برنامه‌ریزی برای خلق حماسه سیاسی باید مبنای حرکت کانون‌های مساجد باشد و فعالان مساجد باید برای حضور پرشور مردم درانتخابات، فضا را مهیا کنند و در عین حال، خود وارد جناح بندی ها و بازی های سیاسی نشوند.

مشاور دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور، در تحلیل خود از فضای انتخاباتی کشور گفت: فضای سیاسی کشور تاکنون نشان‌دهنده رقابت سالم بین نیروهای مقتدر نظام است و ما اکنون به سمتی حرکت می‌کنیم که رقابت ها تنگاتنگ می‌شود و شکل جدی به خود می‌گیرد؛ البته، نقد ها و انتقادات باید دامنه منطقی خود را با حفظ حریم‌ها و حرمت‌ها، به شکل مطلوب طی‌کند تا در جهت روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم موثر باشد و در نهایت بتوان به انتخاباتی مناسب و حماسه‌گونه دست یافت.

۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۷:۴۷
خبرگزاری شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید