اخبار

کرسی های دین شناسی و اخلاق در کانون های مساجد برپا شود.(رسا.92/02/01)

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام غفارزاده با بیان این‌که عده ای درصدد القای باورهای غلط مبنی بر دین‌گریزی جوانان هستند، گفت: کرسی های دین شناسی و اخلاق در کانون های مساجد برپا شود.

حجت الاسلام مجید غفارزاده، استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به ضرورت فعالیت های فرهنگی و هنری در کنار مساجد اظهار داشت: گرایش رویکرد برنامه های مساجد به سمت جوانان، عامل جذب و گرایش این قشر فرهیخته به خانه های الهی خواهد شد.


وی با بیان این‌که عده ای درصدد القای باورهای غلط مبنی بر دین‌گریزی جوانان هستند، خاطرنشان کرد: همان گونه که انقلاب اسلامی ایران و پیروزی رزمندگان در جنگ تحمیلی مرهون مجاهدت جوانان بوده است، امروز نیز با مجاهدت جوانان در عرصه های علمی شاهد عزت ایران اسلامی هستیم.

 

حجت الاسلام غفارزاده با بیان اینکه پیامبر اسلام همواره بر توجه ویژه به نسل جوان و نوجوان سفارش های ویژه ای داشتند، افزود: دین‌گریز خواندن جوانان ایرانی توطئه دشمنان است، مگر نه این است که اغلب شرکت کنندگان در سنت حسنه اعتکاف و یا شب های قدر را جوانان تشکیل می دهند.

 

وی خواستار بهره مندی متولیان مسجدی از اساتید اخلاق حوزه و دانشگاه برای ارتقای فرهنگ دینی در جامعه شد و افزود: دشمنان به دنبال القای شبهات و تزلزل در اعتقادات شیعی آحاد جامعه هستند، بایستی کرسی های دین شناسی و اخلاق در کانون های مساجد برپا شود.

 

حجت الاسلام غفارزاده، با بیان اینکه مساجد نباید تنها به اقامه نمازهای جماعت محدود شود، اظهار داشت: در شرایطی که استکبار جهانی به دنبال استحاله فرهنگی جوانان ایرانی هستند، مساجد بایستی کارکرد اصلی خود را بازیابند. متولیان امور مساجد بایستی در مقابله با جنگ نرم دشمنان استراتژی واحد و منسجمی داشته باشند، ناتوی فرهنگی غرب جوانان به ویژه اقشار متدین جامعه را نشانه رفته است.

 

این کارشناس حوزه دین با تاکید بر اینکه محوریت برنامه های فرهنگی، هنری و دینی مناطق مختلف بایستی با مساجد باشد، گفت: امروز نیازمند بهره مندی از نخبگان متدین و متخصص در راستای برگزاری برنامه های جذاب فرهنگی، قرآنی و هنری برای جذب هر چه بیشتر و بهتر جوانان به مساجد هستیم./935/پ202/ب

۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۸:۲۷
خبرگزاری رسا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید