اخبار

حماسه مسجد شهیدان گچساران مظلوم واقع شده است.(فارس.92/02/02)

رئیس کنگره سردان شهید استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در راه پیروزی نهضت و انقلاب کمتر حماسه‌ای همانند حماسه مسجد شهیدان گچساران در ایران داشته‌ایم از مظلومیت و ناشناخته بودن آن سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، فتحعلی بزرگمهرنژاد در نشست با استاندار و جمعی از مسئولان این استان اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در بسیاری از شاخص‌ها در دفاع مقدس از جمله در اعزام نیرو جزو اولین‌ها به شمار می‌رود.

رئیس کنگره سرداران شهید استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اهمیت پد خندق و حماسه آن به این دلیل است که وقتی پشتیبانی سایر یگان‌ها از دلاوران رزمنده ما در این محور قطع می‌شود و دشمن بچه‌ها را محاصره می‌کند، آن‌ها بدون داشتن مهمات با سنگ و کلوخ به جنگ دشمن می‌روند و حماسه‌ای خلق می‌شود که عاشورا را در ذهن انسان تداعی می‌کند.

این مسئول با انتقاد از اینکه در کارهای فرهنگی به همه چیز از قصه و متیل گرفته تا کارهای دیگر می‌پردازیم، اما در بحث حماسه‌ها کمتر کار می‌کنیم، افزود: اگر دستگاهی هم بخواهد به ما کمک کند؛ برخی نهادهای نظارتی آن‌ها را به چالش می‌کشند که چرا به عنوان مثال به کنگره سرداران شهید کمک کردید.

وی به بی‌رغبتی بسیاری از دستگاه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد برای همکاری در زمینه تبیین فرهنگ شهید و شهادت اشاره کرد و گفت: تنها چند دستگاه از جمله سپاه فتح، صدا و سیما و حوزه هنری پای کار هستند و از بقیه چیزی ندیده‌ایم.

بزرگمهرنژاد از تعطیلی بسیاری از پروژه‌های فرهنگی با عناوین ایثارگری در استان خبر داد و گفت: صدا و سیما به دلیل نبود اعتبارات مجبور شده سریال 26 قسمتی پد خندق را تعطیل کند و یا چاپ هشت کتاب در این زمینه راکد مانده است.

رئیس کنگره سرداران شهید استان کهگیلویه و بویراحمد، حماسه‌های مردم این استان را مربوط به یک مورد همچون پد خندق ندانست و گفت: حماسه مسجد شهیدان گچساران در کشور بی‌نظیر است.

این مسئول، حماسه مسجد شهیدان در شهری کوچک همانند گچساران را بی‌نظیر دانست و گفت: هنوز بسیاری از مردم استان ما نمی‌دانند که 6 نفر از جوانان گچسارانی در مبارزات سال 57 در مسجد شهیدان گچساران به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی در پایان گفت: غم‌بارتر اینکه حتی برخی از جوانان امروز گچسارانی هم شاید به دلیل کم‌کاری ما مسئولان با این حماسه آشنا نباشند.

۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۵۸
خبرگزاری فارس |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید