اخبار

مساجد تخریب شده در بحرین دارای مجوز اداره اوقاف هستند.(رسا.92/02/02)

خبرگزاری رسا ـ مسؤول آزادی‌های دینی کمیته حقوق بشر بحرین تأکید کرد که مساجد تخریب شده در بحرین دارای مجوز اداره اوقاف هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ میثم السلمان، مسؤول بخش آزادی‌های دینی کمیته  حقوق بشر بحرین در جمع نمازگزارن بحرینی که به اقامه نماز در محل مسجد تخریب شده از سوی مزدوران آل خلیفه، در منطقه ماحوز مشغول بودند از موضع گیری‌های مسؤولان درباره مساجد تخریب شده به شدت انتقاد کرد.


حجت الاسلام السلمان، سخنان هفته گذشته فرید المفتاح معاون وزارت دادگستری بحرین درباره مساجد تخریب شده را مبهم و به دور از واقعیت توصیف کرد.


وی افزود: تصریحات المفتاح که از مساجد تخریب شده به عنوان مکان‌های غیر قانونی یاد کرده بود در راستای تشویش افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر جنایت آل خلیفه در تخریب مساجد است.


این روحانی بحرینی از عدم تنظیم جدول زمان‌بندی برای بازسازی مساجد تخریب شده انتقاد کرد و گفت: حکومت آل‌خلیفه کماکان برای بازسازی 72 درصد از مساجد تخریب شده تعلل به خرج می‌دهد.


وی سازمان‌های دولتی را مسؤول عدم صدور مجوز برای مساجد شیعیان بحرین دانست و خاطرنشان کرد: از سال‌ها پیش که مردم برای گرفتن مجوز مساجد به مراکز دولتی مراجعه می‌کردند این مراجع با کارشکنی‌هایی از صدور مجوز برای مساجد ممانعت می‌کردند.


حجت الاسلام السلمان تصریح کرد: مساجد تخریب شده از سوی مزدوران آل خلیفه دارای مجوز از سوی اداره اوقاف جعفریه هستند و مسؤولان به خوبی به این مطلب آگاهی دارند.


مسؤول بخش آزادی‌های دینی حقوق بشر بحرین در پایان از وزارت دادگستری و امور اسلامی این کشور خواست به جای توجیه کار خود در تخریب مساجد به این عمل غیر قانونی که از لحاظ بین المللی نیز محکوم است، اعتراف کنند./983/ب902/د

۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۵۸
خبرگزاری رسا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید