اخبار

مسجد جامع به عنوان نگین قلمرو اسلامی «بانتن» خواهد درخشید.(شبستان.92/02/02)

مرمت مسجدجامع قلمرو اسلامی بانتن در اندونزی برای حفظ این میراث مذهبی و فرهنگی در دستور کار مقامات این منطقه قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از جاکارتا پست،مسجد جامع قلمرو اسلامی «بانتن لاما» در اندونزی جزو یکی از مهم ترین میراث های این کشور است.
اکنون مسئولین بانتن عزم خود را جزم کرده اند تا برای حفظ این میراث اسلامی گرانبها که نگین منطقه بانتن توصیف می شود،مرمت آن را در دستور کار خود قرار دهند.
رنگ کردن دوباره مناره مسجد جامع بخشی از اقدامات برای چهره تازه بخشیدن به این مسجد است.
عصمت الله العباس،رئیس میراث فرهنگی قلمرو اسلامی بانتن در این باره می گوید:برای جذب توریست ها و زائرانی که به این منطقه می آیند پارک هایی در اطراف مسجد جامع ساخته خواهد شد.
به گفته او یکی دیگر از اقدامات توسعه این مسجد برای جذب توریست ها ساخت یک مهمانخانه با شش اتاق در کنار مسجد است.
مسجد جامع بانتن که در 10 کیلومتری «سرانگ» قرار دارد از دوران سلطنت بانتن که از قرن 12 تا 19 در جاوای غربی حکومت می کرد باقی مانده است.
قلمروز اسلامی بانت لاما یکی از مقاصد مطلوب برای زائرانی است که در پایان هفته ها و در روزهای قبل از ماه مبارک رمضان که امسال در ماه جولای میلادی آغاز می شود به این مکان می آیند.
در نزدیکی مسجد جامعه بانتن یک مناره سه بعدی هشت وجهی وجود دارد که که سمبل چند فرهنگی گرایی در این منطقه است.
مناره این مسجد همواره مملو از بازدیدکنندگانی است که علاقه به بالا رفتن از این برج 28 متری برای تماشای دو گالری در بالای آن را دارند.
مسئولان بانتن ،قدیمی ترین شرکت تولید کننده رنگ این منطقه تحت عنوان «پینت پاسیفیک» را برای انجام پروسه بازسازی مسجد دعوت کرده اند.
سوریانتو،مدیر شرکت «پینت پاسیفیک» در این باره می گوید:ما به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی کمک های خود را بر ای حفظ این میراث مذهبی و فرهنگی ارائه می کنیم.
وی افزود:ما علاوه بر بازسازی مسجد ،دیگر ساختمان های قدیمی اطراف آن را برای اینکه نمای زیبایی در اطراف مسجد وجود داشته باشد بازسازی می کنیم.
۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۵۸
خبرگزاری شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید