اخبار

برنامه‌های آیینی هفته اول اردیبهشت‌ماه در مسجد جمکران.(آینده روشن.92/02/02)

مسجد مقدس جمکران در هفته اول اردیبهشت‌ماه، برنامه‌هایی آیینی را از روز سه‌شنبه تا انتهای هفته اول ماه جاری پیش‎بینی کرده است و از سه‌شنبه سوم اردیبهشت‌ماه تا پایان هفته جاری برنامه‌هایی را برگزار خواهد کرد.
به گزارش آینده روشن، مسجد مقدس جمکران در هفته اول اردیبهشت‌ماه، برنامه‌هایی را از روز سه‌شنبه تا انتهای هفته اول ماه جاری پیش بینی کرده است.

سه‌شنبه سوم اردیبهشت‌ماه، ۲۰:۴۵دقیقه قرآن توسط محمد اسماعیل خورشیدی قرائت می‌شود و واحد ارشاد مسجد جمکران نیز در ساعت۲۱ به بیان احکام در میان نمازگران اقدام می‌کند. سپس در ساعت ۲۱:۱۵ حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری سخنرانی خواهد کرد و ساعت ۲۲ نیز دعای توسل توسط مرتضی طاهری قرائت می‌شود.

پنج‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه، قرآن توسط محسن زهدی علیپور قبل از اذان مغرب قرائت می‌شود و حجت الاسلام و المسلمین ذاکری بعد از نماز عشاء سخنرانی خواهد کرد و در پایان این شب دعای کمیل توسط مجتبی رمضانی در ساعت ۲۱ قرائت می‌شود.

جمعه ششم اردیبهشت، بعد از طلوع آفتاب دعای ندبه توسط مجتبی رمضانی خوانده می شود و ظهر جمعه مهدی نجفی نیا به قرائت قرآن در مسجد جمکران می‌پردازد.

چندی پیش تولیت مسجد مقدس جمکران، آیت‌الله شیخ ابوالقاسم وافی در جمع اعضای شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از مسائلی که کشور را دچار برخی مشکلات کرده است را اینچنین عنوان کرد: ما نتوانستیم به خوبی محکمات قرآن را برای مردم تبیین کنیم که اگر در این زمینه خوب عمل کرده بودیم، امروز پرداختن به مسائل فرهنگی دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی نبود.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه انتقاد از خود در تعالیم اسلامی با عنوان محاسبه نفس مطرح است، بیان کرد: انسان می‌تواند در طول روز مدتی را برای تفکر در عملکرد خود قرار دهد و نقاط قوت و ضعف خود را بررسی کرده تا در برنامه خود نقاط قوت را پر رنگ‌تر و نقاط منفی را از بین ببرید.

انتقاد از دیگران نیز باید با زبانی خاص صورت گیرد و نقاط ضعف و قوت برادر دینی را به وی گوشزد کرد تا ناخالصی‌ها از وجودش پاک شده و نقاط مثبتش قوی‌تر از قبل شکل بگیرد و اگر انتقاد به این شکل انجام شود هیچ کس از آن دلخور نخواهد شد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه حماسه اقتصادی در راستای حماسه سیاسی است، خاطرنشان کرد: با ایجاد وحدت و همدلی بین تمام کسانی که احساس مسئولیت کرده و وارد صحنه انتخاب شدند، بتوانیم با انسجام بیشتر و بهتر و با دعای خیر حضرت ولی عصر عجل الله فرجه بتوانیم حماسه سیاسی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را رقم بزنیم.
۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۵۸
آینده روشن |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید