اخبار

راه‌اندازی 350 کانون حفظ قرآن در مساجد مصر.(ایکنا.92/02/02)

گروه بین‌الملل: 350 کانون آموزش حفظ قرآن کریم، از تیرماه سال جاری به همت وزارت اوقاف و امور اسلامی مصر در مساجد مراکز استان‌های این کشور آغاز به کار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «اخبارالیوم» چاپ مصر، در این طرح، 350 کانون حفظ قرآن کریم از 10 تیرماه در همه استان‌های مصر به آموزش حفظ قرآن کریم اقدام خواهند کرد و مقر این پایگاه‌ها در مساجد جامع مراکز استان‌ها خواهد بود.

تعداد کانون‌های قرآن در مساجد استان‌های مختلف مصر با توجه به جمعیت هر استانی متغیر خواهد بود و امامان مساجد وابسته به وزارت اوقاف و امور اسلامی این کشور، بر فعالیت‌های این مدارس نظارت خواهند کرد.

محمود عبدالرؤوف السباعی، مدیر اداره کل امور قرآن کریم وزارت اوقاف مصر با اعلام این خبر گفت: این طرح در 7 سطح اجرا خواهد شد و در سطح اول 5 جزء از قرآن کریم حفظ خواهد شد.

محمود عبدالرؤوف السباعی در ادامه افزود: شرکت‌کنندگان در این طرح قرآنی مرحله به مرحله پیشروی کرده و در سطح‌های بالاتر شرکت خواهند کرد و در پایان سطح هفتم، موفق به حفظ کل قرآن خواهند شد.

وی در پایان تصریح کرد: برنامه وزارت اوقاف مصر مبتنی بر گسترش‌ فعالیت‌ در زمینه حفظ قرآن است که با هدف بهره‌مندی همه گروه‌های سنی از این فعالیت‌ها اجرا می‌شود.

۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۵۸
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید