اخبار

وجود۷۰ هزار مسجد در کشور/ اقامه نماز جماعت در ۳۰ درصد مساجد.(شبستان.92/02/03)

قائم مقام ستاد اقامه نماز از وجود ۷۰ هزار مسجد در سطح کشور خبر داد و گفت: در ۳۰ درصد مساجد نماز جماعت به صورت دائم و مابقی مساجد به صورت مقطعی نماز جماعت برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور شب گذشته(2اردیبهشت) در حاشیه شورای اقامه نماز استان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت های دستگاه های اجرایی در حوزه نماز ضروری و لازم است اما کافی نیست، گفت: نماز باید در بین مردم ترویج یابد وگرنه به یک امر تبلیغی تبدیل می شود.

وی با اشاره به فعالیت یاوران نماز افزود: بحث یاوران نماز مسئله مهمی است ولی باید در این حوزه کار و فرهنگ سازی شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور فاصله گرفتن نسل جوان با نماز را یک خطر بزرگ دانست و گفت: مهمترین عنصر در بحث ترویج نماز خانواده است.

حجت الاسلام و المسلمین کلباسی با تاکید بر اینکه نشست های خانواده در تمام ادارات فراگیر شود، اذعان کرد: تربیت فرزندان و سوق دادن آنها به سمت نماز یک سرمایه بزرگ برای جامعه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی در پرتو نماز قابل حل است، گفت: اگر نماز اصلاح نشود مابقی امور جامعه پایه ای ندارند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور از وجود 700 مسجد بین راهی در کشور خبر داد و گفت: 300 مسجد دیگر نیز در دست ساخت است.

حجت الاسلام و المسلمین کلباسی با بیان اینکه مرکز تخصصی نماز در قم راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته 120 نفر از فارغ التحصیلان در این مرکز آموزش فرا گرفته اند.

۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۵۸
خبرگزاری شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید