اخبار

آیین معنوی اعتکاف در هشت مسجد محوری شهرستان قدس برگزار می شود.(ایرنا.92/02/03)

شهرقدس – رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قدس از تشکیل ستاد شئون فرهنگی، مناسبت های مذهبی ویژه آیین معنوی اعتکاف در این منطقه خبر داد و گفت: این آیین در هشت مسجد محوری شهرستان برگزار می شود.
حجت الاسلام ˈصدقعلی جلیل زادهˈ روز سه شنبه در نشست ستاد شئون فرهنگی شهرستان قدس، افزود: تدابیر و برنامه ریزی مناسب برای برگزاری باشکوه آیین معنوی اعتکاف در هشت مسجد محوری شهرستان در حال انجام است.

وی اظهار کرد: درصورت استقبال مردم، تعداد مساجدی که برای آئین اعتکاف در این شهرستان در نظر گرفته شده، افزایش خواهد یافت تا مردم بهره های لازم را از این برنامه مذهبی ببرند.

جلیل زاده، تعداد شرکت کنندگان آیین اعتکاف سال گذشته را حدود یک هزار و 300 نفر اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود امسال حدود یک هزار و 500 نفر در این آیین حضور یابند.

وی اضافه کرد: حدود 80 درصد شرکت کنندگان سال گذشته این برنامه را جوانان تشکیل دادند که به نظر می رسد این تعداد در سال جاری افزایش یابد و شاهد حضور چشمگیر تر نسل جوان باشیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قدس به برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در آیین اعتکاف اشاره کرد و گفت: سخنرانی، مداحی، قرائت ادعیه از جمله زیارت عاشورا و قرائت قرآن از جمله برنامه های این آیین است.

وی بیان کرد: توزیع بسته های فرهنگی، پاسخ به شبهات دینی، بیان احکام آیین اعتکاف و برپایی ایستگاه های صلواتی از دیگر برنامه های این آیین است.

جلیل زاده اضافه کرد: زندگینامه و خاطرات تعدادی از شهدای شهرستان قدس در اختیار معتکفین قرار می گیرد تا آنان با رشادت ها و دلیرمردی های آنان آشناتر شوند.

آیین معنوی اعتکاف از 3 تا 5 خرداد ماه مصادف با 13 تا 15 ماه رجب در مساجد جامع و محوری برپا می شود.
۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۵۸
خبرگزاری ایرنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید