اخبار

امام جمعه اصفهان: احیای مساجد، احیای امر به معروف و نهی از منکر است.(ایرنا.92/02/03)

اصفهان- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با تاکید بر احیای جایگاه مساجد گفت: این امر احیای امر به معروف و نهی از منکر است.
به گزارش روز سه شنبه دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در مراسم تودیع و معارفه دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان افزود: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان هرچند تا ایده آل فاصله زیادی دارد اما فعالیت خوبی داشته است.

آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: در صورتی که مساجد را که به فرموده امام خمینی (ره) سنگر های اسلام هستند احیا کنیم بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: تلاش می کنیم با جدیت بیشتری در جهت احیای مساجد و در راستای آن احیای وظایف ائمه جماعات و مردم گام برداریم و به این منظور گروه نظارت کننده ای تشکیل شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در شهر اصفهان قریب 700 مسجد وجود دارد که استفاده از قابلیت ها و ظرفیت های ایجاد شده در آنها بسیاری از دغدغه های جامعه شهری را برطرف می کند.

وی افزود: در بیشتر ادارات استان اصفهان، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با مسوولیت رییس اداره تشکیل شده و اقدامات لازم را انجام می دهند و رسمیت پیدا کردن این نهاد امری ضروری است.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان بر رسمیت پیدا کردن ستاد امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و اظهار داشت: همه دستورات امام خمینی (ره) در تشکیل ادارات و نهادها و سازمان ها عملی شد اما با وجود تأکیدات ایشان، تشکیل سازمان یا وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر هنوز بر زمین مانده است.

آیت الله طباطبایی نژاد امر به معروف و نهی از منکر را فریضه ای فراموش شده خواند و گفت: جدای از تشکیلات و سازمان، این امر یکی از فروع دین اسلام و بر همه واجب است لذا احیای آن یک بسیج همگانی را می طلبد.

در این مراسم معاون امور استانهای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور به بیان اهمیت امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) یکی از اهداف قیام خود را احیای امر به معروف و نهی از منکر اعلام کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر اضافه کرد: این امر اهمیت احیای این فریضه الهی را نشان می دهد تا جایی که باید از جان گذشت.

وی بزرگترین منکر در جامعه کنونی را تهاجم فرهنگی دانست و اضافه کرد: الان بیش از 400 شبکه ماهواره ای در راستای دین زدایی فعالیت می کنند و اساس دین اسلام را نشانه رفته اند.

معاون امور استانهای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور به روایتی از معصوم (ع) اشاره کرد و افزود:در روایات داریم که وقتی فتنه ها به شما هجوم آورد به قرآن و اهل بیت (ع) تمسک بجویید.

وی گفت: امروز با وجود هجمه های دشمن بر همه ما فرض است که برای احیای امر به معروف و نهی از منکر کوشا باشیم.

وی تصریح کرد: خداوند امر به معروف و نهی از منکر را برای امنیت و سلامت جامعه قرار داده است لذا ترک آن سلامت جامعه را به خطر می اندازد.

در پایان این مراسم حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی به عنوان دبیر جدید ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان معرفی و از زحمات حجت الاسلام و المسلمین فقیهی قدردانی شد.
۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۵۸
خبرگزاری ایرنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید