اخبار

کانون‌های فرهنگی مساجد به کانون اتحاد شیعه و سنی تبدیل شده است.(ایکنا.92/02/03)

گروه اجتماعی: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران گفت: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد به کانون اتحاد و وحدت شیعه و سنی در استان تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه سیستان و بلوچستان، منصور میر، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران دوم اردیبهشت‌ماه در نخستین گردهمایی مسئولان کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد سیستان و بلوچستان، گفت: کانون‌های فرهنگی به قطب پرورش انسان‌های مسجدی در دل انقلاب تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد یک تشکل مردم نهاد که اعضای آن حول محور دین و مذهب فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد یک ظرفیت بالقوه برای جذب جوانان به مسجد به‌شمار می‌رود، افزود: کسانی که زیر مجموعه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد هستند باید به ابزار علم و دانش مجهز باشند تا در برابر سؤالات جوانان غافلگیر نشوند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران تصریح کرد: مسجد کانون عبادت مسلمانان است و با واژه‌های اقلیت، مذهب و طایفه بیگانه است.

میر، مسئولان کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد را مورد خطاب قرار داد و گفت: مسئولان کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در فعالیت‌های خود ریشه‌ای کار کنند تا به نتیجه و دستاورد مورد دلخواه برسیم. آنان باید کمر همت را ببندند و در تحولات استان حواسشان جمع باشد زیرا که باید در فعالیت‌های محتوای حرف اول در استان بزنند.

وی به تاریخچه پیوند و اتحاد بین شیعه و سنی در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: کانون‌های فرهنگی ـ هنری به کانون اتحاد و وحدت شیعه و سنی در استان تبدیل شده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران بیان کرد: اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری به‌عنوان اصحاب مسجد وظیفه سنگینی برعهده دارد و باید قشر وسیعی از جامعه را به سمت و سوی مسجد گرایش دهند تا این سنگر عبادی هیچ‌گاه خالی نماند.

بنا بر این گزارش، در ابتدای این گردهمایی حجت‌الاسلام والمسلمین هادی جعفری‌راد، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد سیستان و بلوچستان ضمن خیر مقدم به حاضران در نشست اظهار کرد: گردهمایی مسئولان کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد به‌منظور تشریح فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و ایجاد یک ارتباط فکری حول محور مسجد برای برنامه‌ریزی‌های کلان تشکیل می‌شود.

۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۵۸
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید