اخبار

فعالیت کانون های مساجد جهاد فرهنگی است.(ایرنا.92/02/03)

شهرکرد-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری فعالیت های کانون های مساجد ،جهاد فرهنگی دانست.
به گزارش ایرنا،ˈحسین گنجی ˈ روز سه شنبه در دیدار با اعضا کانون های تخصصی مساجد استان افزود:فعالیت در کانون های مساجد،جهاد فرهنگی است و مدیران این کانون ها به مسیر انتخابی خود امیدوار باشند.

وی گفت:کانون های مساجد بستری برای انجام فعالیت جهادی است و مدیران کانون ها انگیزه و علاقه کار جهادی خود محکم و استوار ادامه می دهند.

گنجی بر لزوم مطالعه دقیق شیوه نامه تشکیل کانون های تخصصی توسط مدیران این کانون ها تاکید کرد و افزود: کانون تخصصی باید در کنار فعالیت های عمومی خود در یک رشته خاص نیازهای کانون های شهر، منطقه و استان خود را پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد:مرور اهداف انقلاب اسلامی نشان می دهد که بسیاری از نهادها از درون این انقلاب جوشیده اند.

وی اظهار داشت: کانون های مساجد ظرفیتی است که باید با همبستگی با دیگر نهادهای مسجدی،جایگاه خود را در مساجد پیدا کنند.

دبیر هیات هماهنگی و نظارت بر کانون های مساجد استان در با تاکید بر اینکه برای خلق حماسه سیاسی، باید گام های بلندی برداشته شود، افزود: حماسه به معنای تدبیری است که زمان و مکان را درمی نوردد و مدیران کانون های مساجد باید برای تحقق بخشیدن به این خواسته مقام معظم رهبری تمام تلاش خود را به کار گیرند.

گنجی، از اختصاص بودجه 10 میلیون ریالی به کانون های تخصصی استان در یک ماه آینده خبر داد و گفت: این بودجه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور کمک به آغاز فعالیت های جدی این کانون ها در سال 92 اختصاص خواهد یافت.

وی،خواستار ارائه طرح های پیشنهادی این کانون به صورت منسجم و دقیق برای اجرا در سال 92 شد و افزود: یکی از معانی کاهش تصدی های دولتی بهره گیری از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.

مسوول دبیرخانه کانون مساجد استان نیز در این نشست از فعالیت 21 کانون تخصصی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این کانون ها در رشته های هنرهای تجسمی،شعر و ادب، مشاوره ، قرآن،مهدویت، ایثار و شهادت، کتابخانه ای و عفاف و حجاب فعالیت می کنند.

حجت الاسلام ˈ مراد یوسفی ˈ افزود: هم اکنون 312 کانون فرهنگی و هنری و 126 کتابخانه در مساجد چهارمحال و بختیاری راه اندازی شده است.
۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۵۸
خبرگزاری ایرنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید