اخبار

ساخت و تعمیر 67 مسجد در کهگیلویه با درآمد حاصل از زکات.(فارس.92/02/04)

مدیر کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه گفت: یک‌ میلیارد و 750 میلیون ریال از درآمد زکات صرف ساخت و تعمیر 67 مسجد در سطح کهگیلویه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نشست شورای زکات شهرستان کهگیلویه با حضور امام جمعه دهدشت و اعضای این شورا در دفتر امام جمعه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی با تقدیر از زحمات کمیته امداد امام خمینی در رسیدگی به قشر مستضعف جامعه اظهار داشت: زکات یکی از واجبات دین مقدس اسلام است و در کنار نماز از آن یاد شده‌است.

امام جمعه دهدشت خاطرنشان کرد: انبیای الهی همیشه خود را موظف و مکلف به پرداخت زکات می‌دانستند و در کنار اقامه نماز، زکات هم وجود داشت.

حسینی با اشاره به شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، از زکات به‌عنوان یکی از پایه‌های مقدس حماسه اقتصادی نام برد و ابراز داشت: رسیدگی به فقرا باعث برکت بخشیدن به زندگی می‌شود.

رئیس شورای زکات کهگیلویه عنوان داشت: گاهی اموال زیاد به خاطر عدم رعایت شرعیات بی‌برکت می‌شود و جامعه را ورشکست می‌کند.

حسینی برکت مال عده‌ای در عین اندک بودن را به‌خاطر پرداخت خمس و زکات آن مال دانست و گفت: رعایت شرعیات و پرداخت خمس و زکات باعث افزایش روزی و برکت در مال می‌شود.

امام جمعه دهدشت آوردن پول تطهیر نشده و نامشروع به چرخه اقتصاد را منجر به ورشکستگی اقتصاد دانست و اذعان داشت: اگر بخواهیم مشکلات برطرف شود نیاز به پول تطهیر شده داریم.

وی پرداخت زکات را به مثابه اصلاح مزرعه توصیف کرد و تصریح کرد: گرچه غرس باغات و مزارع به نوعی کم کردن است ولی با اصلاح صورت گرفته ثمره آن محصول بیشتر می‌شود و زکات نیز ضمن افزایش برکت مال باعث دفع بلاهای زیادی می‌شود.

حسینی در ادامه افزود: جامعه‌ای که فقیر داشته باشد و به فقرا رسیدگی نشود مشکل‌آفرین است و یکی از راه‌های اقتصاد مقاومتی و اسلامی و پایدار پرداخت زکات است.

عنایت رحیمی‌نیا نیز با تبیین اهمیت و آثار زکات در درمان دردهای  اجتماعی و اقتصادی جامعه گفت: نشانه اهمیت زکات همین بس که در قرآن 59 بار آمده و 27 بار در کنار نماز بکار برده شده است.

مدیر کمیته امداد کهگیلویه بیان داشت: بالغ بر یک‌میلیارد و 750 میلیون ریال از محل درآمد زکات شهرستان صرف تعمیر و ساخت 67 مسجد در سطح شهرستان شده است.

وی در ادامه افزود: علاوه بر این مبلغ، 150 میلیون ریال نیز از محل کمیته امداد به صورت تشویق برای ساخت مساجد روستایی اختصاص یافت.

به گزارش فارس در این نشست مقرر شد فرمانداری شهرستان در قالب تقویم اجرایی وسائط نقلیه مورد نیاز برای اعزام به مناطق و دریافت زکات آنها را فراهم سازد.

نصب پلاکارد با موضوع اهمیت زکات و نیز استقرار کارشناس این حوزه در محل سیلوهای خرید غلات توسط اداره تعاون روستایی از دیگر مصوبات شورای زکات کهگیلویه بود.

۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۸:۰۰
خبرگزاری فارس |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید