اخبار

یادواره شهدای روحانی و طلبه دماوند در مسجد جامع این شهر برگزار می‏شود.(فارس.92/02/04)

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند گفت: یادواره شهدای جامعه روحانیت و طلبه شهرستان دماوند همزمان با سالروز وفات حضرت ام‏البنین(س) برگزار می‏شود.

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: یادواره شهدای جامعه روحانیت و طلبه شهرستان دماوند همزمان با سالروز وفات حضرت ام‏البنین(س)، بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع این شهرستان برگزار می‏شود.

وی ادامه داد: شهرستان دماوند دارای 10 شهید طلبه‏ و روحانی است که در این یادواره به واسطه سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» به عنوان الگویی به منظور آفرینش این حماسه، از این ظرفیت استفاده می‏کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند اضافه کرد: این یادواره همراه با اطعام شرکت ‏کنندگان در مراسم، چهارم اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در شهرستان دماوند برگزار می‏شود.

علاءالدینی تصریح کرد: سخنرانی حجت‏الاسلام سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهر ری، مداحی و برگزاری مسابقه از جمله برنامه‏های جنبی این یادواره شهداست.

وی همچنین از مردم شهرستان دماوند دعوت کرد تا به منظور پاسداشت خون شهدای جامعه روحانیت و طلبه این شهرستان، در این یادواره شهدا حضوری پررنگ پیدا کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: یادواره شهدای روحانی و طلبه شهرستان دماوند با حضور شخصیت‏های حوزوی و علمی، اساتید، طلاب و خانواده شهدا برگزار می‏شود.

علاءالدینی تأکید کرد: با توجه به اینکه حضرت ام‏البنین(س)، همسر و مادر پنج شهید بوده‏اند، روز وفات آن حضرت به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهید نام‏گذاری شده است.

۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۸:۰۱
خبرگزاری فارس |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید