اخبار

سومین مسجد بزرگ جهان به کتابخانه‌ای غنی مجهز می‌شود.(ایکنا.92/02/04)

گروه بین‌الملل: مسجد بزرگ الجزایر که سومین مسجد بزرگ جهان به‌شمار می‌رود و ساخت آن از سال گذشته آغاز شده است، به کتابخانه‌ای غنی با بیش از یک میلیون جلد کتاب اسلامی مجهز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «algerie-focus»، عملیات ساخت مسجد الجزایر که پس از مسجدالحرام و مسجد نبوی(ص)، بزرگترین مسجد جهان به شمار می‌رود، اردیبهشت‌ماه سال گذشته آغاز شد.

بوعبدالله غلام‌الله، وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر، دیروز، سوم اردیبهشت‌ماه، در نشستی مطبوعاتی گفت: علاوه بر ساخت کتابخانه‌ پانزده طبقه‌ای که بیش از یک میلیون جلد کتاب اسلامی را در خود جای خواهد داد، مسجد بزرگ الجزایر شامل مدرسه آموزش قرآن با ظرفیت پذیرش سیصد قرآن‌آموز نیز خواهد بود.

وی افزود: پارکینگ سومین مسجد بزرگ جهان، شش‌هزار جایگاه خواهد داشت تا در ایام عید، نمازگزاران با خاطری آسوده به اقامه نماز بپردازند و مشکلی در یافتن محل پارک برای خودروهای خود نداشته باشند.

غلام‌الله تاکید کرد: همه بررسی‌ها در زمینه استحکام و نوع ساخت این مسجد به صورت دقیق انجام گرفته است و مسجد بزرگ الجزایر در مقابل حوادثی چون زمین‌لرزه بسیار مستحکم و مقاوم خواهد بود.

یادآور می‌شود، این مسجد در زمینی به مساحت چهارصد هزار متر مربع، با گنجایش 120 هزار نفر و با مناره‌ای به ارتفاع 265 متر، به‌عنوان سومین مسجد بزرگ جهان اسلام بعد از مسجدالحرام و مسجد‌النبی در شهر الجزیره ساخته می‌شود.

همچنین علاوه بر مسجد، در این زمین، دارالقرآن الکریم، مرکز فرهنگی ـ اسلامی، نمایشگاه دائمی، کتابخانه، سالن همایش، موزه هنرهای اسلامی و مرکز پژوهش نیز احداث خواهد شد.

پیش‌تر قرار بود، ساخت این مسجد در سال 2009 آغاز شود ولی به دلایل نامعلوم، احداث آن به تعویق افتاد.

۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۸:۰۰
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید