اخبار

همایش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شد

همایش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شد
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در همایش جمعی از فعالان فرهنگی و هنری مساجد گفت: در انتهای دولت دهم تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد به تعداد 16 هزار کانون رسیده است.

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، عصر امروز چهارم اردیبهشت ماه جاری همایش جمعی از فعالان فرهنگی و هنری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با حضور منتخبان کانون‌های سراسر کشور در تالار وحدت برگزار شد.

 

 

در این مراسم که حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی مشاور وزیر ارشاد و دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور به همراه معاونان فرهنگی و آموزش و پژوهشی حضور داشت، در ابتدای مراسم کلیپی از بیانات مقام معظم رهبری در جمع ائمه جماعت مساجد پخش شد که در آن آیت‌الله العظمی خامنه‌ای ضمن تأکید بر نقش پررنگ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، خطاب به ائمه جماعت فرمودند: «خودتان را مجهز کنید به سلاح معرفت و استدلال کنید و بعد به کانون‌های فرهنگی هنری بروید و پذیرای جوانان باشید».

 

 

در ادامه مراسم محمدرضا جعفری معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به ارائه آمار از تعداد کانون‌های فرهنگی هنری پرداخت و ابراز داشت: در ابتدای دولت دهم تعداد کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور 8 هزار بوده است که در انتهای دولت دهم این رقم به تعداد 16 هزار کانون رسیده است.

 

وی افزود: در نظر داریم برای دهه سوم فعالیت کانون‌های مساجد برگرفته از رهنمودهای مقام معظم رهبری از منظومه سخنان ایشان برای «مسجد طراز اسلامی» بهره ببریم و در کارکردهای مختلف مساجد نظیر علمی، فرهنگی، هنری و دینی این منظومه را پیاده سازی کنیم.

در ادامه این مراسم، جلسه پرسش و پاسخ به سؤا‌ل‌های فعالان فرهنگی برگزار شد.

۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۴:۱۸
خبرگزاری فارس |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید