اخبار

تشریح برنامه‌های مرکز مهدویت در نیمه شعبان.(ایسنا.92/02/07)

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت گفت: براساس جلساتی که با حضور همه مراکز فعال مهدویت داشتیم تلاش می‌شود امسال در جشن‌های نیمه شعبان بحث تعمیق و بسط فرهنگ مهدویت و توزیع بسته‌های محتوایی مهدوی با مدیریت واحد انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برنامه‌های مرکز تخصصی مهدویت در سال جاری و همچنین تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته در ارتباط با اعیاد شعبانیه و به ویژه جشن‌های نیمه‌شعبان را تشریح کرد.

وی خاطرنشان کرد: یک بخش از برنامه‌های ما در این ایام اعزام کارشناسان مهدوی در ایام تابستان به ویژه ماه مبارک شعبان به سراسر کشور است که این کار توسط شعب مرکز مهدویت با مدیریت واحدی انجام می‌گیرد تا جشن‌های شعبان عاری از مباحث انحرافی باشد.

نصوری از اعزام 300 کارشناس و فارغ‌التحصیل معارف مهدوی همزمان با نیمه شعبان از سوی مرکز تخصصی مهدویت در قم به سراسر کشور خبر داد و گفت: دبیرخانه ستاد فعالیت‌های مهدویت متشکل از همه مراکز فعال در این زمینه همچون موسسه آینده روشن، موسسه موعود، مسجد مقدس جمکران، موسسه تبلیغ، بخش پژوهش‌های مرکز صدا و سیما و نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مرکز تشکیل شده و ایده‌ها و پیشنهادات برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم جشن نیمه‌شعبان را بررسی می‌کند.

وی تاکید کرد: همچنین ارایه الگوهایی در اجرای برنامه‌های مهدویت همچون توسعه برنامه احیا در شب نیمه شعبان، ادعیه و زیارات و اعمال منسوب به حضرت مهدی(عج) در دستور کار است که امیدواریم با کمک رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی این فرهنگ جا بیفتد.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت افزود: برای اجرای این برنامه‌ها با همکاری‌هایی که با مهدیه‌ها و هیات رزمندگان سراسر کشور داریم سعی می‌کنیم ایده‌پردازی‌ها و برنامه محتوایی را در اختیار آنها قرار دهیم.

نصوری در ادامه به برخی از برنامه‌های این مرکز و دوره‌های آموزش معارف مهدوی که در دانشگاه‌ها، مراکز علمی و سازمان‌ها برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: براساس توافقی که با معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری داشتیم یک دوره آموزشی معارف مهدوی برای کارکنان دولت درحال برگزاری است که تاکنون حدود 100هزار نفر این دوره‌ها را گذرانده‌اند و دوباره تمدید شده تا علاقمندان بتوانند با مراجعه به سایت مرکز مهدویت به نشانی MAHDI313.IR ثبت‌نام کرده و در این دوره‌ها شرکت کنند.

وی ادامه داد: همچنین یک محتوای آموزشی در رابطه با نمایشگاه‌های ایام نیمه شعبان آماده کرده‌ایم تا هر سازمانی که بخواهد نمایشگاهی در این رابطه برپا کند این محتوا را در اختیار آنها قرار دهیم که این محتوا هم در سایت و هم به صورت نرم‌افزار ارایه می‌شود.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان کرد: یکسری دوره‌ها نیز در دانشگاه‌ها و مراکز علمی شروع شده که از جمله آنها در دانشگاه پردیس قم با موضوع زندگی و اخلاق مهدوی، ادعیه و زیارات مهدویت، شبهه شناسی مهدویت، فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی مهدویت، ادله عقلی اثبات وجود امام و منجی در ادیان برگزار می‌شود. همچنین یک دوره دیگر در دانشگاه فرهنگیان و علوم پزشکی یزد برای برادران و خواهران برگزار می‌شود.

نصوری با اشاره به برگزاری دوره آموزشی معارف مهدوی در دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه تهران افزود: این دوره با موضوع ضرورت طرح مباحث مهدویت، ولایت در دوران غیبت، انتظار و وظایف منتظران، بررسی شرایط و علایم ظهور، حوادث بعد از ظهور و بحث مهدی‌ستیزی با بررسی و نقد فیلم‌های هالیوودی در آخر الزمان در حال برگزاری است.

وی یادآور شد: دوره آموزشی دیگری نیز برای افسران و درجه‌داران رده بالای ارتشی در قالب دوره بصیرت روزهای چهارشنبه در قم برگزار می‌شود.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت با بیان این‌که «این دوره‌ها تا پایان سال برای همه اقشار مختلف برگزار می‌شود» گفت: مرکز تخصصی مهدویت آمادگی دارد تا هر نهاد و سازمانی که می‌خواهد دوره‌های آموزشی معارف مهدویت را برگزار کند تقاضای خود را به شماره 7737160- 0251 ارسال کند.

۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۸:۵۷
خبرگزاری ایسنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید