اخبار

فعالیت 650 در مازندران / تشکیل ستاد اوقات فراغت در مساجد.(فارس.92/02/07)

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با اشاره به فعالیت 650 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان گفت: ستاد اوقاف فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران تشکیل شده است.

محمد فوقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: امسال طرح آسمانی‌های هفت با هدف جذب حداکثری اقشار مردم به ویژه کودکان و نوجوانان به فضای معنوی مساجد و غنی‌سازی اوقات فراغت اقشار مردم در سطح کانون‌های مساجد این استان برگزار شود.

وی تصریح کرد: اوقات فراغت فرصتی مغتنم به منظور فراهم آوردن بستری مناسب برای جذب گسترده جوانان و نوجوانان به برنامه‌های کانون‌های فرهنگی مساجد بوده که این امر با برنامه‌ریزی جامع و دقیق، استفاده از تمام ظرفیت‌ها، تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها، برنامه‌ها و اهتمام نسبت به اجرای فعالیت‌های شادی‌آفرین و نشاط‌آور در پرتو آموزه‌های دینی محقق می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران بیان داشت: بر این اساس برنامه‌ها و فعالیت‌های ارائه شده باید به گونه‌ای باشد که افراد با میل، انگیزه و اشتیاق درونی خود در یکی از محورهای مرتبط با فعالیت‌های تابستانی کانون‌ها شرکت کنند و نتیجه این ارتباط، افزایش معلومات دینی و فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های اوقات فراغت تابستان سال جاری در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: در حال حاضر 650 کانون فرهنگی و هنری مسجد در این استان فعال بوده که برنامه‌های متنوعی برای اوقات فراغت سال جاری این کانون‌ها پیش‌بینی شده است.

فوقی با اشاره به فلسفه شکل‌گیری ستاد اوقات فراغت دبیرخانه کانون‌های مساجد، انسجام و ساماندهی فعالیت‌ها و برنامه‌های اوقات فراغت، هماهنگ‌سازی و ایجاد وحدت رویه در برنامه‌ها و فعالیت‌ها، شناسایی ظرفیت‌های کانون‌ها و ارتقاء سطح توانمندی آنها، فراهم آوردن زمینه جذب هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد را از اهداف طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برشمرد.

وی توجه جدی به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در برنامه‌ریزی‌های اوقات فراغت و ترویج و ارتقای سطح معلومات و دانش دینی مخاطبان در موضوعات قرآنی، اعتقادی، اخلاقی و اهتمام مضاعف به بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی و مقارن با ایام اوقات فراغت به ویژه ماه‌های با برکت شعبان، رمضان و شوال را از جمله وظایف این طرح بیان کرد.

فوقی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران در ساماندهی اوقات فراغت جوانان در تابستان سال گذشته موفق عمل کرده‌اند، گفت: امسال نیز برای افزایش کیفیت در امر غنی‌سازی اوقات فراغت با هر کدام از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تفاهم‌نامه منعقد و اعتبار لازم اختصاص می‌یابد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران افزود: ستاد اوقات فراغت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تا پایان طرح آسمانی‌های هفت، بیش از 12 نشست با حضور اعضاء به منظور توجه جدی به شعار سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در برنامه‌ریزی‌های اوقات فراغت، پیگیری و اهتمام ویژه در جهت تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی از سوی ستاد مرکزی، تدوین فعالیت‌های اوقات فراغت متناسب با برنامه‌های ابلاغی، پیشنهادی کانون‌ها و اقتضائات منطقه‌ای و فرهنگی و بررسی گزارش‌های تیم بازرسی، آسیب‌شناسی طرح و اتخاذ تدابیر مناسب برای برطرف کردن موانع و ارتقای نقاط قوت آن برگزار می‌کند.

فوقی با بیان اینکه طرح اوقات فراغت سال جاری همزمان با ایام ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، افزود: برگزاری کلاس‌های احکام، برگزاری کلاس‌های قرآنی و نهج البلاغه، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی، پاسخ به سئوالات شرعی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی و انجام فعالیت‌های قرآنی از فعالیت‌های کانون‌های مساجد در تابستان سال جاری است.

وی یادآور شد: برنامه‌ها، کلاس‌های عمومی، شب‌های احیاء و جلسات قرآنی با توجه به تقارن ماه رمضان با اوقات فراغت در مساجد، برنامه‌های اردویی و جشنواره غذاهای سنتی ویژه افطار و سحر قبل از ماه رمضان برگزار شود.

فوقی ادامه داد: برای استفاده از فضاهای فرهنگی و ورزشی با آموزش و پرورش و تربیت بدنی و برگزاری کلاس‌های امداد و نجات با هلال احمر و برگزاری کلاس‌های آموزشی با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فنی و حرفه‌ای مازندران تفاهم‌نامه‌ای برای غنی‌تر شدن برنامه‌های اوقات فراغت تابستان امسال در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد منعقد خواهد شد.

وی اختصاص اعتبار برای اجرای برنامه‌های کانون‌های تخصصی مازندران، اختصاص اعتبار ویژه برای نشریه تجربی کانون‌های مساجد برای انتشار فعالیت‌های اوقات فراغت تابستان، اجرای برنامه‌های اردویی و دیدار با علما و کلاس‌های مشاوره دینی و تربیتی با توجه به رشد جمعیت میانسال و سالمند در مساجد، اختصاص اعتبار برای تهیه بازی‌های رایانه‌ای متناسب با گروه سنی نوجوانان و جوانان جهت گذران اوقات فراغت در کانون‌ها و اختصاص اعتبار برای استفاده از مربیان طرح چهره به چهره را از پیشنهادهای لازم‌الاجرا برای غنی‌سازی اوقات فراغت تابستان جاری در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران برشمرد.

۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۰۵
خبرگزاری فارس |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید