اخبار

مساجد باید در مرکز فعالیت‌های اجتماعی قرار گیرند.(خانه ملت.92/02/07)

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید بر اهمیت نقش مساجد در آگاهی بخشی به افراد در امور مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، گفت: مساجد باید در مرکز فعالیت‌های اجتماعی قرار گیرند.

مجتبی رحماندوست در گفت‌ وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در صدر اسلام مسجد در راس امور جامعه اسلامی قرار داشت، توضیح داد: مساجد در دوران نبی اکرم (ص) و ائمه اطهار مرکز امور اجتماعی و سیاسی بوده و حتی از آنها به عنوان محل رتق و فتق امور، حل اختلافات و پادگان نیز استفاده می‌شد.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در ابتدای انقلاب نیز مساجد بسیار فعال و محل تجمع مردم برای فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی بود ولی به مرور زمان که بوروکراسی و تکنوکرات‌ها غلبه پیدا کردند هر روز از میزان اهمیت مساجد در عرصه اجتماعی وسیاسی کاسته شده است.

رئیس فراکسیون فلسطین و مقاومت در مجلس نهم، با تاکید بر نقش پررنگ مساجد در امور مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، افزود: مساجد باید در مرکز فعالیت‌های اجتماعی قرار گیرند چرا که واجد کارکردهای خاصی هستند و متاسفانه در چند سال اخیر از پتانسیل بالای این امکان مقدس استفاده بهینه نشده است.

وی ادامه داد: برای جذب قشر جوان به مساجد و بازگرداندن پویایی و نشاط به این اماکن مقدس نیازمند بازنگری در نقش مساجد هستیم تا مسجد صرفاً محلی برای عبادت نباشد.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس نهم، تصریح کرد: بنیان فکری انقلاب اسلامی به عنوان یک رخداد تاریخ ساز در مساجد شکل گرفت و حضرت امام (ره) به همراه یارانشان در مساجد به شفاف سازی و روشن کردن اذهان مردم ‌پرداختند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: مطلوب‌تر است تا از امامان جماعت جوان و با نشاط برای اقامه نماز در مساجد استفاده شود تا هم به جوانان نزدیک‌تر باشند و هم اینکه خلاقیت بیشتری برای جذب افراد به مسجد  داشته باشند./

۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۰:۳۷
خانه ملت |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید