اخبار

پاسخگویی به بیش از 164 هزار پرسش نمازگزاران در مسجد مقدس جمکران.(قم نیوز.92/02/07)

قم نیوز: مسئول واحد ارشاد و راهنمایی مسجد مقدس جمکران گفت: واحد مشاوره مسجد مقدس جمکران در سال گذشته به 164 هزار و 808 پرسش نمازگزاران این مسجد در زمینه‌های مختلف پاسخ داده است.
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام غلامرضا شاهینی به تبیین فعالیت‌های واحد مشاوره و راهنمایی مسجد مقدس جمکران پرداخت و اظهار داشت: این مرکز در چهار زمینه سوالات شرعی، سوالات اعتقادی، مشاوره خانواده و مشاوره حقوقی پاسخگوی سوالات زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران در طول سال است و در سال گذشته میزبان بیش از ۱۶۴ هزار نفر مراجعه کننده بود.

وی ادامه داد: در سال گذشته به تفکیک مراجعه و پرسش ۹۶ هزار و ۵۳۵ پرسش شرعی و اعتقادی، ۱۲ هزار و ۱۹۹ پرسش حقوقی و مشاوره خانواده، ۲۹ هزار و ۱۹۵ پرسش تلفنی و بیش از ۳۰ هزار پرسش در موضوعات مختلف از سوی ۲۰ کارشناس و متخصص علوم دینی و معارف اسلامی خواهر و برادر پاسخ گفته شده است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به باجه‌های ثابت پاسخگویی به سئوال‌ها و روحانیون مستقر در مسجد مقدس جمکران گفت:‌ روحانیون این واحد با حضور در جمع جوانان و پاسخگویی به سئوالات آنان گام موثری در فرهنگ سازی معنا و مفهوم سئوال و پرسش در صحن‌های مسجد مقدس جمکران برداشته‌اند.

شاهینی ادامه داد: برپایی حلقه‌های معرفت، جلسات پرسش و پاسخ، بیان احکام در حین اقامه فریضه نماز جماعت از جمله برنامه‌های واحد مشاوره و ارشاد این مسجد مقدس است که در طول ایام هفته برگزار می‌شود و در ایام تعطیل و خاص به صورت ویژه به آن پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های نوروزی واحد مشاوره و ارشاد مسجد جمکران خاطرنشان کرد: در نوروز ۹۲ واحد ارشاد و مشاوره مسجد مقدس جمکران برنامه‌های خود را در قالب ۹ ایستگاه و مرکز پاسخگویی در صحن‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی با موفقیت به اجرا گذاشت.
این محقق و پژوهشگر حوزوی بیان داشت: در طول تعطیلات نوروزی بیش از ۲۰ روحانی محقق و متخصص حوزه علمیه قم در سه شیفت صبح، عصر و شب عهده دار پاسخگویی به سوالات شرعی، اعتقادی، خانواده و حقوقی زائران و مجاوران مسجد بودند.

شاهینی تصریح کرد: باجه‌های پاسخگویی در طول ایام سال دایر است ولی در شب‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سئوالات مراجعین هستیم.

وی افزود: با توجه به آمار و گزارشات مکتوب، فعالیت‌های دو مرکز از این مراکز در شب‌های چهارشنبه و جمعه تا اذان صبح برای پاسخگویی به سئوالات زائران مسجد مقدس جمکران فعال هستند.

مسئول واحد ارشاد و راهنمایی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران می‌توانند ضمن مراجعه حضوری سئوالات خود را به صورت تلفنی با شماره ۷۲۵۳۴۱۹ و ۷۲۲۵۰۵۰داخلی ۲۴۴ با پیش شماره ۰۲۵۱ با کارشناسان این واحد مطرح کنند.
۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۱:۱۱
قم نیوز |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید