اخبار

ریس‌جمهور 20 مسجد تاریخی‌ چهارمحال و بختیاری را بازگشایی می‌کند.(ایسنا.92/02/07)

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان چهارمحل و بختیاری از افتتاح و بازگشایی 20 مسجد تاریخی به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رییس‌جمهور در روز 16 اردیبهشت‌ماه خبر داد.

شاهین ایل‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به مرمت این 20 مسجد تاریخی در سال گذشته، میزان اعتبار اختصاص یافته به مرمت این تعداد بنای تاریخی مذهبی را دو میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این بناهای تاریخی از دوره‌ی اتابکان در قرن هفتم هجری تا دوره‌ی پهلوی اول را شامل می‌شود.

وی قدیمی‌ترین مسجد تاریخی استان چهارمحل و بختیاری را مسجد «اتابکان» در شهرکرد متعلق به قرن هفتم هجری دانست و اضافه کرد:‌ حدود 70 میلیون تومان اعتبار برای مرمت این پروژه هزینه شده است.

او همچنین مساجد شهرکرد،‌ سامان‌ و «شیخ علی بروجن» را از دیگر مساجد تاریخی مرمت شده در این استان ذکر کرد وافزود: با توجه به این‌که بیشتر این مساجد به مرمت اضطراری نیاز داشتند؛ ولی امکان اختصاص هزینه برای مرمت اضطراری همه‌ی آن‌ها به طور یکسان وجود نداشت‌، با اختصاص این اعتبار موفق شدیم این مساجد را که برخی از آن‌ها وضعیت نامناسبی هم داشتند مرمت و بهره‌برداری کنیم.

ایل‌بیگی ادامه داد: قبل از شروع عملیات مرمتی این مساجد‌، همه‌ی برنامه‌ها با اداره کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان‌ هماهنگ شد و با ابلاغ به هیات امنای مساجد، مشکلی برای مرمت در هیچ یک از این بناهای مذهبی تاریخی وجود نداشت.

۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۵:۴۷
خبرگزاری ایسنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید