اخبار

ائمه جماعات مساجد عربستان؛ زیر ذره‌بین آل‌سعود.(ایکنا.92/02/07)

گروه بین‌الملل: مقامات عربستان سعودی در تلاشی بیهوده در جهت جلوگیری از گسترش موج بیداری اسلامی و اعتراضات مردمی در منطقه، از اعمال محدودیت‌های جدید در انتخاب ائمه جماعات مساجد این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «ajib»، وزارت اسلامی عربستان سعودی اعلام کرد: از این پس تمام ائمه مساجد و مؤذن‌ها در مکه باید اصل و نسب سعودی داشته باشند.

شیخ عبدالله الناصر، رئیس دفتر وزارت اسلامی عربستان، از جدیت مقامات مسئول این کشور در اجرای این قانون خبر داد و گفت: هیچ استثنایی در اجرای این حکم وجود نخواهد داشت و ما در این باره هیچ انعطافی به خرج نخواهیم داد.

وی علت این اقدام مقامات عربستان را اشتباهاتی دانست که بعضی از ائمه مساجد در این کشور مرتکب شده‌ بودند و بدون اشاره به این اشتباهات، گفت: تمام ائمه و وعاظ دینی در عربستان باید با الگوگیری از شخصیت بزرگوار رسول گرامی اسلام(ص) از هرگونه تفرقه و اختلاف در جامعه جلوگیری کنند.

این مقام عربستانی در عین حال از تناقض آشکاری که این تصمیم اختلاف‌افکن مبنی بر کنار گذاشتن ائمه جماعت غیر سعودی و ترجیح ائمه جماعت با اصل و نسب سعودی به جای آن‌ها، با تعالیم وحدت‌بخش پیامبر اکرم(ص) داشت، سخنی بر زبان نیاورد.

پیش‌بینی می‌شود، این اقدام عربستان اقدامی جدید و البته ناکارآمد در گسترش موج بیداری اسلامی که این روزها در این کشور افزایش یافته است، باشد.

گفتنی است، پیش از این نیز عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی فرمانی محرمانه صادر کرده بود که به موجب آن ائمه مساجد تمام این کشور از سخن گفتن علیه آمریکا یا تحریم کالاهای آمریکایی در خطبه‌های نماز خود منع شده‌ بودند.

۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۶:۰۱
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید