اخبار

تلاش جهت رساندن مساجد به جایگاه واقعی خود ضروری است.(ایکنا.92/02/07)

گروه اجتماعی: سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس با اشاره به نقش مهم مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: باید تلاش کرد تا مساجد به جایگاه واقعی خود برسند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه فارس، رضا باقری، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارس امروز شنبه، هفتم اردیبهشت‌ماه در نشست هم‌اندیشی کانون‌های مساجد و پایگاه بسیج در شیراز گفت: مقام معظم رهبری سال گذشته در سفر به خراسان شمالی در جمع روحانیان و ائمه جماعات این استان بر همکاری کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و بسیج توصیه فرمودند و هدف از برگزاری این نشست برنامه‌ریزی و هم‌اندیشی تدوین تفاهم‌نامه همکاری و تحقق منویات رهبری است.

وی ضمن اشاره به برگزاری دیدار با فرمانده سپاه فجر فارس در سال گذشته، تأکید کرد: در این نشست از کانون‌های الگو دعوت شده است تا با مدنظر قرار دادن فرامین رهبری به‌عنوان الگوی حرکت، به طرح نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای رفع مشکلات و ایجاد تعامل و همکاری بین کانون‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در مساجد پرداخته شود.

باقری افزود: نقش مهم مساجد در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر هیچکس پوشیده نیست و همگی می‌دانیم که شروع حرکت‌های انقلابی و شکل‌گیری فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها همه از بطن مساجد بوده است که این می‌طلبد که تلاش شود تا مساجد به جایگاه واقعی خود برسند.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس ضمن اعلام آمادگی این دبیرخانه جهت تأسیس کانون در مساجد فعال و دارای پایگاه مقاومت بسیج استان، گفت: این امر به تعامل اجرای برنامه‌های مشترک در مناسبت‌های ملی و مذهبی در مساجد منجر می‌شود و در جذب نوجوانان و جوانان مؤثر است.

بنابر این گزارش، در این نشست سیدحسین حسینی، مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات استان فارس نیز گفت: بسیج مأموریت‌های مختلفی دارد که مأموریت فرهنگی نیز جزء آن است زیرا حوزه فرهنگ حوزه وسیعی است که همه بحث‌ها را دربر می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح شجره صالحین در پایگاه‌های مقاومت بسیج، افزود: در همه فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد، حفاظت از انقلاب اسلامی و کادرسازی و پرورش نیروهای متعهد برای دفاع از انقلاب به‌عنوان فعالیت اصلی درنظر گرفته می‌شود.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات استان فارس همچنین تأکید کرد: در تدوین تفاهم‌نامه همکاری کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و بسیج باید 2 نکته مهم نحوه تعامل و همکاری و چگونگی جذاب‌سازی محیط مسجد جهت جذب نوجوانان و جوانان درنظر گرفته شود.

۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۶:۰۴
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید