اخبار

مساجد ظرفیت عظیمی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دارند.(ایکنا.92/02/08)

گروه خبرنگاران افتخاری / معصومه زارع‌زاده: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تأکید بر حضور جوانان و نوجوان در مساجد بیان کرد: مساجد و کانون‌های فرهنگی ـ هنری از ظرفیت عظیمی برای جذب جوانان به مسجد و غنی‌سازی اوقات فراغت برخوردارند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) در یزد، بهرام عبدالحسینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بازدید از کانون تخصصصی ورزش این استان با تأکید بر برنامه‌ریزی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد برای ایام تابستان گفت: باید درب‌های مساجد در فصل تابستان باز شده و از ظرفیت و پتانسیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در فصل تابستان استفاده شود.

در این دیدار که اعضای هیئت امنای مسجد امام سجاد(ع) در شهرک دانشگاه یزد نیز حضور داشتند، محسن رستگاری، مسئول کانون مساجد استان یزد با ارائه گزارشی از برنامه‌ریزی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد برای فصل تابستان و اوقات فراغت جوان و نوجوان، گفت: کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد می‌توانند با اجرای برنامه‌های کم هزینه ولی مؤثر زمینه جذب هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراهم کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های محیط مساجد برای برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت، بیان کرد: باید در این زمینه از ظرفیت سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها برای برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت استفاده شود.

محبوبه صفاریان، مدیر مسئول کانون تخصصی ورزش استان یزد نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این کانون، گفت: این کانون بیش از 700 عضو دارد که 350 نفر از آنان به صورت دائم و پیوسته به کانون فرهنگی، هنری در رفت‌وآمد هستند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در این کانون، گفت: کلاس آموزش خیاطی، گلدوزی، شیرینی‌پزی و برگزاری سانس‌های مختلف ورزشی از جمله فعالیت‌های مختلف این کانون است.

صفاریان برگزاری جلسات تفسیر نهج‌البلاغه و قرآن به عنوان بخش دیگری از فعالیت‌های این کانون نام برد و گفت: کتابخانه این کانون پس از عید ساماندهی شده و اکنون پذیرای جوانان و نوجوانان است.

۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۶:۱۷
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید