اخبار

اجرای طرح تربیتی «بچه‌های مسجد» در حسینیه اعظم زنجان.(ایکنا.92/02/08)

گروه اجتماعی: مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان گفت: طرح تربیتی ‌بچه‌های مسجد‌ با محوریت انجام فعالیت‌های مدون و منسجم تربیتی برای نوجوانان مقطع تحصیلی راهنمایی تا دانشجویان، از سوی حسینیه اعظم زنجان آغاز به‌کار کرده است.

مجتبی شهامی، مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه زنجان، با تأکید بر این‌که ارائه نکات تربیتی و ارتقا‌ فرهنگی خانواده‌ها از طریق فرزندان نوجوان و جوان آن‌ها به‌راحتی صورت می‌گیرد، گفت: در همین راستا طرحی با عنوان ‌بچه‌های مسجد‌ در سال 1391 به پیشنهاد هیئت امنا‌ و امام جماعت حسینیه اعظم زنجان تهیه و تنظیم شده و به اجرا درمی‌آید.‌

وی افزود: پایگاه بسیج حسینه اعظم زنجان، پس از انجام دو ماه کار تحقیقاتی و نیازسنجی مشکلات فرهنگی محله‌های اطراف حسینیه اعظم، این طرح را تدوین کرده و تاکنون بخش اعظم آن آماده اجراست.

مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان تصریح کرد: طرح تربیتی ‌بچه‌های مسجد‌ با محوریت انجام فعالیت‌های مدون و منسجم تربیتی برای نوجوانان مقطع تحصیلی راهنمایی تا دانشجویان، از سوی حسینیه اعظم زنجان آغاز به‌کار کرده است.

شهامی، با تأکید بر این‌که هزار خانه از خانه‌های اطراف حسینیه اعظم و با یک نگاه شش ساله در اولویت اول این طرح قرار دارد، ابراز کرد: این فعالیت‌ها با شعار ‌از مسجد تا دانشگاه‌ و به‌کارگیری شیوه تعمیق آگاهی‌های دینی و اعتقادی نوجوانان از طریق ارتباط مستقیم، مستمر و خانه به خانه ادامه پیدا می‌کند.

وی، بهره‌گیری از شیوه‌های تربیتی قرآن‌ کریم و ائمه معصومین(ع)، در زمینه‌های اعتقادی، اخلاقی، علمی و آموزشی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، زیستی و سیاسی را از جمله ویژگی‌های این طرح دانست و اظهار کرد: فعالان طرح ‌بچه‌های مسجد‌ با دعوت از مربیان موفق و مطرح در زمینه تربیتی، به‌خصوص از بین طلاب و روحانیان مجرب، کار خود را از فروردین‌ماه امسال آغاز کرده و چشم‌اندازی حداقل شش ساله برای خود تعریف کرده‌اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این طرح با هدف شناسایی و جذب 200 دانش‌آموز مقطع تحصیلی راهنمایی جهت تشکیل حلقه‌های تربیتی، آغاز به‌کار کرده است.

مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان در پایان یادآور شد: در حال حاضر طرح ‌بچه‌های مسجد‌ در مرحله ثبت‌ نام و سازماندهی حلقه‌های تربیتی قرار داشته و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به بخش اداری این مسجد در طرح ‌بچه‌های مسجد‌ ثبت ‌نام کنند.

۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۶:۱۹
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید