اخبار

طرح «تلاوت نور» در 200 مسجد ایلام در حال برگزاری است.(ایکنا.92/02/08)

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد ایلام از اجرای طرح معنوی تلاوت نور در ۲۰۰ مسجد این استان خبر داد و گفت: این طرح بین نماز مغرب و عشاء با تلاوت یک صفحه از قرآن به همراه ترجمه و تفسیر آن به همت روحانی مسجد و با حضور نمازگزاران در راستای توجه به معارف قرآنی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه ایلام، حجت‌الاسلام علی چراغی‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان ایلام در مراسم تجلیل از قاریان طرح تلاوت نور در مساجد استان شنبه، 7 اردیبهشت‌ماه از اجرای طرح معنوی تلاوت نور در ۲۰۰ مسجد این استان خبر داد و گفت: این طرح بین نماز مغرب و عشاء با تلاوت یک صفحه از قرآن کریم به همراه ترجمه و تفسیر آن به همت روحانی مسجد و با حضور نمازگزاران در راستای توجه به معارف قرآنی برگزار می‌شود.

وی ارتقای سطح آموزش قرآن در مساجد، توجه بیشتر فرهنگ عمومی به نقش قرآن و مسجد در رشد و توسعه فرهنگ دینی و تکمیل طرح تلاوت نور با تربیت کادر متخصص تفسیر قرآن را از اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد و افزود: این طرح با محوریت روحانی مسجد، ائمه جماعات و اعضای کانون‌های مساجد در راستای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه اجرا می‌شود.

علی گهرسودی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این مراسم، گفت: چنگ زدن به ریسمان بزرگ الهی که همان قرآن کریم است، مایه پیشرفت مادی و معنوی انسان‌ها و بیمه کردن جامعه در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان است؛ در طول 33 سال ملت ایران با پیروی از ولایت و آموزه‌های قرآنی در برابر هجمه‌هایی مقاومت کرده است که اگر این فشارها به هر مملکت دیگری وارد می‌شد از بین می‌رفت.

گفتنی است، در این همایش از 75 نفر از قاریان طرح تلاوت نور در سطح مساجد و کانون‌های فرهنگی ـ هنری ایلام با اهدای لوح تقدیر و جایزه تجلیل شد.

۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۶:۲۳
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید