اخبار

مسجد، دژ مستحکمی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.(ایکنا.92/02/08)

گروه اجتماعی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: بر اساس آیات قرآن، مساجد محراب عبادت انبیا و معصومین(ع)، مکانی برای رسیدگی به فقرا، دژ مستحکمی در مقابله با تهاجم فرهنگی و عامل وحدت بین مسلمانان هستند.

سیدزمان علی‌پور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه کهگیلویه ‌و بویراحمد، گفت: از ابتدای اسلام تاکنون مسجد مهم‌ترین مکان مذهبی ـ فرهنگی است که از جایگاه مهم و اساسی برخوردار بوده و هست. این مکان‌های معنوی خانه مؤمنان و پرهیزگاران و مکان تدریس، تفسیر قرآن، عبادت خالصانه و محل خنثی‌شدن توطئه‌‌های دشمنان و جایگاه والایی برای دفاع از ارزش‌های فرهنگی ـ علمی و سنت‌های ارزشمند اسلامی است.

وی اظهار کرد: حضور جوانان و نوجوانان در عرصه‌های مختلف پژوهشی به‌ویژه در حوزه مسائل فرهنگی‌ ـ دینی امری لازم و ضروری است و هدایت انرژی جوانان و نوجوانان به برنامه تحقیقاتی و پژوهشی، آینده‌ای روشن را برای ایران اسلامی ترسیم می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران بیان کرد: بر اساس آیات قرآن، مساجد محراب عبادت انبیا و معصومین(ع)، مکانی برای رسیدگی به فقرا، دژ مستحکمی در مقابله با تهاجم فرهنگی و عامل وحدت بین مسلمانان هستند.

علی‌پور عنوان کرد: در گچساران 102 باب مسجد وجود دارد که 38 کانون فرهنگی ـ هنری در این مکان‌های معنوی این شهرستان فعال است. تمام این کانون‌ها به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نظیر ‌رایانه، میز، صندلی، دوربین، سیستم صوتی‌،‌ قفسه کتاب و کتاب تجهیز شده‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران تصریح کرد: اختصاص اعتبار برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی از حمایت‌های این اداره برای تقویت کانون‌های فرهنگی ـ هنری است.

علی‌پور برگزاری دوره‌های آموزشی هنری ـ مذهبی، برنامه‌های غنی‌سازی اوقات ‌فراغت تابستان، برنامه‌های پژوهشی، طرح قرآنی 1446 و برگزاری آیین‌های ملی و مذهبی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در طول سال به‌طور منظم انجام می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد: مساجد خواستگاه بیداری اسلامی است و با توجه به نقش مهم این پایگاه، برنامه‌ریزی، توجه به نیاز جوانان، تقاضا‌محوری، تنوع و جاذبه به برنامه‌های مسجد است.

۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۶:۳۱
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید