اخبار

فعال حقوق بشر بحرینی: تخریب مساجد در بحرین همچنان ادامه دارد.(فارس.92/02/08)

هماهنگ‌کننده مرکز نظارت بر حقوق بشر بحرین، از ادامه تعرض به مساجد در بحرین و تخریب اماکن مقدس از سوی نیروهای آل خلیفه با هدف متشنج کردن اوضاع کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس «منذر الخور» در گفت‌وگو با شبکه خبری «العالم»، تخریب مساجد در بحرین را «تعرض به آزادی های دینی» و «هتک حرمت  اماکن مقدس» دانست و گفت: مساجدی که تخریب می شود، قدمت بسیار زیادی دارند و تاسیس آن به زمان قبل از تاسیس کشور بحرین بر می‌گردد.

الخور افزود: هوشیاری مردم بحرین، توطئه آل خلیفه را ناکام گذاشته و این رژیم نتوانسته به اهداف خود از تخریب مساجد دست یابد.

هماهنگ کننده مرکز نظارت بر حقوق بشر بحرین در ادامه گفت: با وجود گذشت یک سال از صدور توصیه های کمیته شورای حقوق بشر و صدور گزارش کمیته حقیقت یاب «شریف بسیونی» مسئولان بحرینی به هیچ یک از توصیه‌های این کمیته عمل نکرده‌اند.

وی تصریح کرد مهم ترین دلیل برای تایید این گفته ، لغو و یا به تاخیر انداختن سفر گزارشگر سازمان ملل در زمینه شکنجه به بحرین بود.

الخور ادامه داد: سفر گزارشگر ویژه شکنجه سازمان ملل به بحرین،برای آل خلیفه خوشایند نیست، زیرا این سفر از جمله توصیه‌های کمیته بسیونی‌ است و معنای به تعویق انداختن آن، این است که دولت بحرین از عمل به تعهدات بین المللی شانه خالی می‌کند.

وی تاکید کرد: رژیم بحرین نمی‌تواند نقض‌های حقوق بشری را از منظر حقوقی مخفی و پنهان کند زیرا همه واقعیت‌ها از جمله گزارش کمیته بسیونی که در آن اقرار شده که شکنجه در سطح گسترده در زندان‌های بحرین اجرا شده است، موثق و مستند هستند.

۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۶:۳۰
خبرگزاری فارس |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید