اخبار

برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا (س) در 735 مسجد مازندران.(فارس.92/02/09)

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران از برگزاری میلاد حضرت زهرا (س) در 735 کانون مساجد این استان خبر داد.

محمد فوقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری با اشاره به اینکه برنامه‌های گرامیداشت هفته زن از هفتم تا 12 اردیبهشت در 735 کانون مساجد این استان برگزار می‌شود، گفت: رسالت عظیم زنان در دنیای امروز تأسی از شخصیت ممتاز و برجسته حضرت زهرا (س) در ابعاد مختلف است.

وی افزود: مادران با مطالعه زندگی آن حضرت و با آگاهی، معرفت، صبر و تلاش به عنوان درس‌های بزرگ برگرفته از زندگی ایشان از درون خانواده تا درون جامعه فرزندانی با ایمان، شجاع و عالم تربیت می‌کنند.

فوقی با اشاره به جایگاه والای حضرت زهرا و عظمت ایشان افزود: حضرت زهرا(س) بزرگ‌ترین الگو برای انسان‌ها به ویژه بانوان محسوب می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به نقش تربیتی بانوان در جامعه اضافه کرد: بانوان برای حضور در جامعه و انجام فعالیت‌ها حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند.

فوقی اضافه کرد: زنان قبل و بعد از انقلاب، هم دوش با مردان در عرصه‌های مختلف برای پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه کرده و در دوران جنگ تحمیلی با روحیه دادن به همسران و فرزندان خود در پشت جبهه های جنگ، دین خود را به اسلام و نظام ادا کرده‌اند.

به گفته وی، امروزه زنان باید با رعایت عفاف و حجاب در کنار تربیت فرزندانی سالم و همسرداری، در عرصه اجتماعی نیز حضور فعال داشته باشند.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران بیان کرد: حجاب و عفاف سدی محکم در مقابل جنگ نرم دشمنان است که نشات گرفته از دیدگاه‌های ناب اسلامی است.

فوقی تاکید کرد: کشور ما با تحریم‌های اقتصادی مواجه است زنان برای عبور از این برهه حساس باید با مدیریت صحیح در زندگی تلاش کنند.

وی تضعیف نهاد خانواده را یکی از اساسی‌ترین اهداف دشمنان اسلام ذکر و بیان کرد: بخش بزرگی از مبارزه با این توطئه شوم دشمن بر عهده بانوان به عنوان سنگربانان نهاد خانواده است.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران در بخش دیگر از سخنانش اضافه کرد: مادران اندیشمند و آگاه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی باید درس فرزانگی و خودسازی معنوی و اخلاقی را از حضرت زهرا (س) فرا گرفته و حماسه‌ساز عرصه سیاسی و اقتصادی باشند.

فوقی بیان داشت: در این تحول عظیم پرخیر و برکت زنان جزو پیشگامان عمل به دستورات ولایت و رهبری هستند چرا که به فرموده رهبر معظم انقلاب زنان سربازان خط مقدم انقلاب بودند و این حضور، حضوری زنده، نیرومند و قوی است.

وی تأکید کرد: مادران ما همانند سال‌های گذشته بلکه با شور و شعور انقلابی با اعضای خانواده و با حضور گسترده خود در صحنه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، حماسه سیاسی دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم می‌زنند.

مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران اذعان داشت: با این حضور آگاهانه و هوشیارانه شعار حماسه سیاسی و اقتصادی تحقق می‌یابد.

فوقی، سخنرانی پیرامون شخصیت والای حضرت زهرا(س)، برگزاری نشست‌های سبک زندگی دینی، نور افشانی، برگزاری مسابقه فرهنگی، اهدای جوایز به بانوان دارای نام مقدس فاطمه و زهرا، اجرای مولودی خوانی توسط مداحان اهل بیت، تواشیح و هم‏خوانی قرآن و برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب را از اهم برنامه‌های جشن میلاد حضرت زهرا(س) در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران برشمرد.

۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۰۷
خبرگزاری فارس |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید