اخبار

مرمت سقف مسجد جامع شوشتر آغاز شد.(فارس.92/02/09)

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر گفت: کار مرمت سقف قدیمی‌ترین مسجد خوزستان در این شهرستان از چند روز پیش آغاز شده است.

سیدحسین موسوی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: کار مرمت مسجد جامع شوشتر از چند روز گذشته آغاز شده است و در حال حاضر سقف این مسجد قدیمی و تاریخی در حال مرمت است.

وی با تاکید بر اینکه مسجد جامع شوشتر یکی از قدیمی‌ترین مساجد خوزستان است، بیان کرد: ساخت این مسجد مربوط به اوایل دوره اسلام بوده و با توجه به تاریخی بودن این مسجد باید برای مرمت آن دقت زیادی شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر در ادامه با توجه به شروع مرمت سقف مسجد جامع در چند روز گذشته گفت: همچنان مرمت سقف مسجد ادامه دارد و سقف شبستان مسجد هم اکنون درحال مرمت است و پوسیدگی‌ها و آجرهای قدیمی و شکسته با آجرهای جدید و متناسب تعویض می‌شود.

موسوی‌نسب با اشاره به کار حساس مرمت این مسجد اضافه کرد: کار مرمت مسجد جامع شوشتر به دلیل حساسیت بسیار زیاد آن به دست یکی از معماران قدیمی و توانای شوشتر به نام «حاج حسین معماریان» در حال انجام است.

وی درباره اعتبار اختصاص داده شده برای مرمت این مسجد گفت: اعتبار لازم برای مرمت مسجد اختصاص داده شده است و اعتبار برای مرمت دیگر مساجد قدیمی شوشتر در نظر گرفته شده ولی هنوز این اعتبارات تخصیص نیافته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر افزود: مسجد جامع شوشتر یکی از 600 مسجد قدیمی است که در سطح کشور در حال مرمت هستند.

وی درباره اتمام کار مرمت مسجد جامع عنوان کرد: با توجه به کار زیاد مسجد و قسمت‌های زیادی که باید مرمت شوند مشخص نیست فعالیت در این مسجد تا چه زمانی به طول می‌انجامد.

وی در پایان گفت: تمام تلاش خود را برای مرمت هر چه بهتر این مسجد قدیمی و تاریخی انجام می‌دهیم تا بتوانیم در مدت زمان کوتاهی کار مرمت را به پایان برسانیم.

۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۰۷
خبرگزاری فارس |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید