اخبار

همایش ملی «تبیین نقش نماز در دفاع مقدس» در شهرکرد آغاز شد.(ایکنا.92/02/10)

گروه خبرنگاران افتخاری / سیدبهادر حسینی تشنیزی: همایش ملی «تبیین نقش نماز در هشت سال دفاع مقدس»، روز سه‌شنبه، 19 اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سردار رضا محمدسلیمانی، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری و دبیر برگزاری این همایش اظهار کرد: بیش از 250 اثر و مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش رسیده است.

وی اضافه کرد: 120 خاطره، 50 مقاله، 16 شعر، 33 داستان و داستانک، 32 وبلاگ و هفت فقره فیلم و عکس از استان‌های اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، زنجان، مازندران، خراسان رضوی، همدان و فارس و شهرهای کاشان، ورامین، قم و کرمان با موضوع نقش نماز در دفاع مقدس به دبیرخانه این همایش رسیده است.

دبیر برگزاری این همایش، محورهای همایش بخش مقاله‌نویسی را نماز و فرهنگ ایثار و شهادت، نماز در وصیت‌نامه شهیدان، نقش نماز در جنگ نرم عنوان کرد و افزود: در بخش خاطره، عکس، فیلم کوتاه، داستانک و وبلاگ و موضوعاتی نظیر جلوه‌هایی از نماز رزمندگان، نماز جماعت در جبهه، مسجد و نماز جمعه به عنوان نماد مقاومت در جبهه پیشنهاد شده است.

 محمدسلیمانی:
نمایشگاهی برای ارائه اقدامات شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری در راستای ترویج نماز دائر می‌شود و آثاری از شهدا نیز در این نمایشگاه برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می‌شود

وی از پایان ارزیابی آثار رسیده به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: نمایشگاهی برای ارائه اقدامات شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری در راستای ترویج نماز دایر و آثاری از شهدا نیز در این نمایشگاه برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می‌شود.

سردار محمدسلیمانی در ادامه به الزامات تعمیق معنویت در جامعه به‌ویژه نسل جوان اشاره کرد و گفت: این همایش با رویکرد نگاه به دفاع مقدس در کشور برگزار می‌شود و زیربنایی برای کارهای بزرگ‌تر و بهتر در آینده است.

این همایش با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی و سردار سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حضور مسئولان کشوری و استانی، یادگاران دفاع مقدس، خانواده‌های معظم شهدا و مردم در حال برگزاری است.

همزمان با برگزاری همایش ملی نقش نماز در هشت سال دفاع مقدس، نمایشگاه «مدرسه عشق» نیز روز دوشنبه، 9 اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) افتتاح شد.

این نمایشگاه در قالب 14 غرفه، فعالیت‌های نواحی مقاومت سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) در شهرستان‌های مختلف چهارمحال و بختیاری، کنگره سرداران و دو هزار و 400 شهید استان، جمعیت هلال احمر و اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری را در زمینه ترویج فرهنگ نماز به نمایش گذاشته است.

یادآور می‌شود، نمایشگاه مدرسه عشق به مدت یک هفته هر روز از ساعت 8 تا نماز مغرب و عشا برای دیدار علاقه‌مندان دایر است.

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۷:۲۱
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید