اخبار

اجرای طرح تلاوت نور در 450 کانون مسجد استان مرکزی.(ایکنا.92/02/11)

گروه هنر: مدیر روابط عمومی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان مرکزی از اجرای طرح تلاوت نور در 450 کانون فرهنگی مساجد استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، ابوالفضل حسینی، مدیر روابط عمومی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان مرکزی، 10 اردیبهشت‌ماه در جریان بازدید اصحاب رسانه و خبرنگاران استان از این مجتمع، اظهار کرد: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان از سال 72 آغاز به کار کرده و در مجموع 412 کانون در استان مشغول به فعالیت هستند که 195 کانون روستایی است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ـ هنری در استان ادامه داد: رسالت اصلی کانون‌های فرهنگی جذب جوانان به مسجد و نماز است که همه توان و ضرفیت خود را در جهت عملیاتی کردن رسالت خود به کار خواهد گرفت.

مدیر روابط عمومی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد استان با اشاره به فعالیت 25 هزار نفر در کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد استان، 122 کتابخانه مساجد مخرن‌دار، 29 خانه نور، 58 گروه هسته پژوهشی، 3 کانون تخصصی، افزود: 180 کانون فرهنگی ـ هنری در استان مجری طرح تفسیر و 450 کانون نیز ویژه برنامه طرح تلاوت نور را در استان برگزار میکنند.

به گزارش ایکنا، رحیمی، سرپرست اجرایی پروژه تالار مرکزی استان مرکزی نیز در جریان بازدید خبرنگاران از روند اجرایی این پروژه، اظهار کرد: پروژه ساخت تالار مرکزی استان با زیربنای 1400 متر مربع از جمله 8 پروژه ملی وزارت فرهنگ و ارشاد کشور است که در 10 استان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: این پروژه شامل سالن تئاتر 700 نفری، سالن موسیقی 500 نفری، سالن‌های نمایشگاهی، کلاس‌های آموزشی، فضای اداری، رستوران و پارکینگ از سال 86 در استان مرکزی با اعتباری بالغ بر 28 تا 30 میلیارد تومان آغاز به کار کرده است که تاکنون 73 درصد پیشرفت داشته است.

سرپرست اجرایی پروژه تالار مرکزی خاطرنشان کرد: این پروژه تا شهریورماه سال‌جاری با افزایش اعتبار 10 میلیاردی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایکنا، خبرنگاران طی بازدید از پروژه فروشگاه نگار اداره فرهنگ و ارشاد استان نیز در جریان روند پیشرفت احداث این پروژه نیز قرار گفتند.

یادآور می‌شود: پروژه نگار استان از جمله پروژه‌هایی فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان است که با هدف ارائه آثار هنرمندان استان در مجتمع ستارگان دایر خواهد شد و تاکنون 80 درصد پیشرفت داشته و تا پایان شهریورماه سال‌جاری نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۰۰
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید