اخبار

تخریب مجدد مساجد ویران شده در بحرین.(عتبات.92/02/11)

در حالی که رژیم بحرین نه تنها اقدامی برای بازسازی مساجد ویران شده در این کشور به عمل نمی آورد و وزارت دادگستری این رژیم حکم به تخریب مجدد برخی از مساجدی که مردم آن را از نو ساخته اند داده، گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر خشم آل خلیفه را به دنبال داشته است.
به گزارش خبرگزاری عتبات به نقل از مهر ، شیخ میثم السلمان مسئول آزادی های دینی سازمان حقوق بشری بحرینی گفت: وزارت دادگستری و امور اسلامی بحرین هفته گذشته حکم به تخریب دوباره مسجد ابوطالب در شهرک حمد به عنوان مقدمه ای برای انتقال آن به مناطق دور دست داده است.

وی افزود: وزارت دادگستری تهدیدات مشابهی درباره انتقال مساجد فدک الزهراء(س) و امام حسن عسگری(ع) به مناطق دور دست داده است این دو مسجد در سال ۲۰۱۱ تخریب شده اند.

السلمان تاکید کرد: این اقدامات مغایر با قانون اساسی بحرین و توصیه های کمیته حقیقت یاب بحرین و نیز قوانین حقوق بشر و هدف قرار دادن آزادی های دینی است.

وی با اشاره به سهل انگاری ها عمدی رژیم در عمل به تعهدات خود درباره بازسازی مساجد از فرستاده سازمان ملل در امور دینی خواست که از رژیم بحرین بخواهد که همه مساجد ویران شده که تعداد آنها به ۳۸ مسجد می رسد از جمله مسجد البریغی، مسجد فدک الزهراء، امام عسگری(ع) و ابوطالب را بازسازی کند، از طرفهای مسئول در بحرین بخواهد که جدول زمانی برای اجرای بازسازی تعیین کنند، از رژیم بحرین بخواهد که به نقض حقوق بشر پایان دهد و آزادی دینی را مورد توجه قرار دهد و اینکه برای تحقیق درباره موارد فراوان نقض حقوق بشر و آزادی های دینی سفری فوری به بحرین داشته باشد.

این در حالی است که گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره نقض حقوق بشر در بحرین انتقاد رژیم را به دنبال داشته است و خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین را رهسپار آمریکا کرده است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در دیدار خالد بن حمد آل خلیفه با وی در واشنگتن از رژیم بحرین خواست که اقدامات بیشتری در زمینه حقوق بشر انجام دهد.

در گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا به بازداشت و طرح اتهامات غیر واقعی و شکنجه بازداشت شدگان، محاکمه های ناعادلانه فعالان سیاسی و کادر درمانی، ممنوع السفر کردن اشاره شده است.

گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره نقض حقوق بشر در بحرین خشم نمایندگان پارلمان رژیم بحرین را به دنبال داشته و آنها گزارش سفیر آمریکا در بحرین را در صدور این گزارش وزارت خارجه آمریکا موثر دانسته اند.
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۰۰
خبرگزاری عتبات |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید