اخبار

برگزاری گردهمایی متولیان اعتکاف مساجد خراسان رضوی/ اعتکاف در 400 مسجد محوری.(مهر.92/02/11)

مشهد - خبرگزاری مهر: کارشناس مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری گردهمایی متولیان اعتکاف مساجد استان خبر داد و گفت: مراسم اعتکاف در 400 مسجد محوری برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینعلی رحمتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مراسم اعتکاف علاوه بر حرم مطهر رضوی در حدود 400 مسجد جامع و مساجد محوری سطح استان در ایام البیض ماه رجب برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد اعتکاف در سطح استان تشکیل شده است افزود: در مساجد 20 شهرستان استان مراسم اعتکاف برگزار خواهد شد.

مسئول امور مساجد تبلیغات اسلامی خراسان رضوی یادآور شد: در مشهد 100 مسجد برای برگزاری این مراسم پیش بینی شده است.

حجت الاسلام رحمتی با یادآوری اینکه سال گذشته میانگین سنی بیشتر شرکت کنندگان 15 تا30 سال بوده است بیان کرد: پیش بینی می شود که امسال نیز مانند سال گذشته بیش از 30 هزار معتکف در خراسان رضوی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در شهر مشهد بیش از 12 هزار نفر در این مراسم شرکت می کنند افزود: سال گذشته در سطح استان بیش از 40 هزار نفر در مراسم اعتکاف مساجد شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه برخی نکات را مساجد امسال باید در راستای بهتر برگزارشدن مراسم اعتکاف رعایت کنند تاکید کرد : برای رفع آسیب های اعتکاف،منشور اعتکاف در سطح مساجد توزیع می شود و همچنین گردهمایی های توجیهی قبل از اعتکاف توسط متولیان اعتکاف مساجد و با حضور معتکفین برگزار خواهد شد.

وی گفت: مبلغ دریافتی از معتکفین باید متعارف و در سطح دیگر مساجد و باید نوعی هماهنگی در این قسمت بین مساجد وجود داشته باشد.

حجت الاسلام رحمتی از برگزار کنندگان این مراسم معنوی خواست در برنامه ریزی فرهنگی و دینی اعتکاف تلاش کنند زمینه تهذیب و خود سازی ،عبادت و ذکر را فراهم کنند تا ازاجرای برنامه ریزی چند وجهی و همزمان جلوگیری کنند و چندین جلسه سخنرانی و دعا را به صورت متوالی برگزار نکنند تا حجم برنامه ها متناسب باشد.

وی تاکید کرد: متولیان اعتکاف مساجد در مراسم اعتکاف برنامه های بصیرت افزایی را اجرا و از برگزاری مراسم انتخاباتی خود داری شود.

مسئول امور مساجد تبلیغات اسلامی خراسان رضوی یادآور شد: گردهمایی توجیهی با حضور متولیان اعتکاف مساجد استان در اردیبهشت ماه برگزار می شود.

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۰۰
خبرگزاری مهر |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید