اخبار

35 کتابدار کانونهای فرهنگی مساجد مازندران بیمه تکمیلی می شوند.(مهر.92/02/11)

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: 35 کتابدار و مدیران کانون های فرهنگی مساجد استان، امسال بیمه تکمیلی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس علی ابراهیمی ظهر سه شنبه در جمع مسئولان کانونهای فرهنگی هنری مساجد مازندران با اشاره به لزوم توجه جدی به وضعیت مدیران مسئول و کتابداران کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهار داشت: در مازندران 35 نفر از مدیران مسئول و کتابداران کانون های مساجد بیمه تکمیلی می شوند.

وی ادامه داد: پیش از این تعدادی از کتابداران و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از طریق صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شده بودند.

 ابراهیمی، کانون های مساجد را یکی از مناسب ترین و مهم ترین بسترها برای هزینه کرد اعتبارات فرهنگی و پرورش نیروهای متعهد و مذهبی دانست.

وی با بیان اینکه اکنون 735 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان مازندران فعالیت می کنند، افزود: بیمه کتابداران جوانی که در مساجد به شکل افتخاری فعالیت دارند، با هدف حمایت از آنان صورت می گیرد.

برگزاری جلسه اوقات فراغت در مساجد

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران از برگزاری دومین جلسه ستاد اوقات فراغت کانون های مساجد این استان خبر داد.

محمد فوقی نیز در این نشست اظهار داشت: اوقات فراغت فرصت ارتقای اعضای کانون های فرهنگی وهنری مساجد است.

وی گفت: یکی از راهکارهای فرهنگ سازی مناسب، بازبینی برنامه های فرهنگی کانون های مساجد است که با شناسایی نقاط ضعف و قوت باید تلاش بیشتری کنند.

فوقی اظهار داشت: برنامه ریزی دقیق و کارشناسی لازمه غنی سازی اوقات فراغت جوانان است که توجه به کیفیت، متنوع و تخصصی کردن برنامه ها ازجمله رویکردهای کانون مساجد دراین خصوص است.

وی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید محور برنامه های یک منطقه و محله باشند و حضور جوانان و نوجوانان در آن پررنگ باشد.

این مسئول افزود: تلاش برای جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به کانون های فرهنگی و هنری مساجد از رویکردهای اصلی برنامه های اوقات فراغت این نهاد است.

فوقی گفت: تلاش برای ارتقای اقامه نماز و معرفی کانون های فرهنگی و هنری مساجد به جامعه از دیگر رویکردهای برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران است.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش برنامه های ورزشی در طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، افزود: ورزش از راه های موثر برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با اشاره به اینکه برنامه های اوقات فراغت تابستان سال جاری در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، پیش بینی شده است، اضافه کرد: در حال حاضر 735 کانون فرهنگی و هنری مسجد در این استان فعال بوده که برنامه های متنوعی برای اوقات فراغت سال جاری این کانون های پیش بینی شده است.

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۰۰
خبرگزاری مهر |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید