اخبار

آیین اعتکاف ماه رجب در 30 مسجد شهرستان داراب برگزار می شود.(ایرنا.92/02/11)

شیراز - رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان داراب گفت:آیین اعتکاف (ایام البیض) ویژه ماه رجب روز سوم خرداد امسال همزمان با 13 رجب سالروز ولادت فرخنده حضرت علی (ع) در 30 مسجد این شهرستان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد بلوری روزسه شنبه درنشست هماهنگی اعتکاف درداراب بیان داشت:دراین آیین دو مسجد درمرکز شهرداراب و 28 مسجد در مراکز بخش ها دهستان ها و روستاهای این شهرستان به مدت سه روز پذیرای معتکفان است.

وی افزود:سال گذشته دوهزار نفر در 25 مسجد داراب معتکف شدند که از این میزان بیش از 50 درصد آنان را جوانان و نوجوانان تشکیل می دادند .

فرماندار داراب هم دراین نشست گفت:اعتکاف فرصتی طلایی برای خود سازی است که باید قدر آن را دانست و برای بهره مندی بیشتر از این فرصت برنامه ریزی کرد.

کرامت قاسمی افزود:اعتکاف سنت حسنه ای است که ریشه درآموزه های دینی ما داردو به یمن انقلاب اسلامی رونق دوباره ای در کشور گرفته است.

وی اضافه کرد:مشکلات و گرفتاری های روزمره گاهی انسان را از عبادت و خدا دور می کند و اعتکاف فرصتی برای تقویت روحیه معنوی و پیوند عمیق بین انسان و خداوند است.

قاسمی به استقبال کم نظیر مردم به ویژه جوانان و نوجوانان درسال های گذشته از آیین اعتکاف اشاره کرد و ادامه داد:باید ازهمه ظرفیت ها به ویژه مشارکت خیرین برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم استفاده کرد

شهرستان داراب در فاصله 225 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.ک/2
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۰۰
خبرگزاری ایرنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید