اخبار

هزینه 10 میلیارد ریالی برای مرمت مساجد شهرستان عجب‌شیر.(فارس.92/02/11)

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: طی چهار سال اخیر و در دولت دهم بیش از 10 میلیارد ریال برای مرمت سه مسجد شهرستان عجب‌شیر هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از عجب‌شیر، تراب محمدی صبح امروز در گفت‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: مسجد جامع عجب‌شیر(شیرلو)، مسجد شیشوان و مسجد گواران سه مسجدی هستند که در این شهرستان به خوبی مرمت شده‌اند.

وی خانه اربابی و قلعه ضحاک عجب‌شیر را از دیگر طرح‌های مرمتی این شهرستان طی چهار سال اخیر خواند و گفت: تا پیش از دولت‌های نهم و دهم هیچ پروژه فعال میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان عجب‌شیر نداشتیم.

وی با بیان اینکه در دولت‌های نهم و دهم اقدامات خوبی در راستای توسعه گردشگری این شهرستان انجام گرفته است، یادآور شد: احداث هتل، مجتمع‌های بین راهی، کمپ گردشگری و تصویب و سرمایه‌گذاری سه منطقه نمونه گردشگری از جمله اقداماتی هستند که در عجب‌شیر انجام گرفته است.

قائم مقام رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، گردشگری را از ظرفیت‌های بسیار خوب عجب‌شیر در کنار کشاورزی دانست و گفت: 100 اثر تاریخی و فرهنگی این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که هم اکنون با انجام اقدامات مرمتی و حفاظتی امکانات لازم به آنها برای بهره‌برداری از ظرفیتشان به منظور توسعه گردشگری تعلق گرفته است.

محمدی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در شهرستان عجب‌شیر در عمر دولت‌های نهم و دهم بسیار چشمگیر بوده است، تصریح کرد: قدردان زحمات دولتمردان، سرمایه‌گذاران و مردم هستیم.

وی با اشاره به اجرای خوب مصوبات سفرهای دولت مرتبط با گردشگری و میراث فرهنگی در عجب‌شیر یادآور شد: تنها اجرای بخش‌های محدودی از این طرح‌ها سرعت کمتری داشته‌اند که با اختصاص اعتبارات ویژه در این سفر امیدواریم به زودی به پایان برسند.

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۰۰
خبرگزاری فارس |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید