اخبار

مدیریت مسجد منحصر به اقامه نماز نیست .(ایکنا.92/02/11)

گروه اجتماعی: در شرایط کنونی کار مدیریت مسجد را نمی‌توان منحصر به اقامه نماز دانست بلکه برقراری ارتباط عاطفی با نمازگزاران، امر تبلیغ، کتاب‌خوانی، اجرای برنامه‌های آموزش قرآن، نهج البلاغه و احکام شرعی نیز از وظایف امام جماعت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه اردبیل، حجت‌الاسلام ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل روز گذشته، دهم اردیبهشت‌ماه در جریان بازدید از خانه عالم و مسجد روستای گرده از توابع نمین در خصوص فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و تبلیغی در این روستا با رئیس اداره تبلیغات اسلامی نمین و روحانی طرح هجرت گرده گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام ستوده گفت: آبادانی مسجد به حضور مردم و نمازگزاران است و اگر یک مسجد زیبا ساخته شود ولی مستمع نداشته باشد مسجد آباد محسوب نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، افزود: افراد مسجد مایه برکت هستند و اگر کسی در بنای مسجد به اندازه یک خشت نقش آفرینی کند خدا خانه‌ای در بهشت برای او می‌سازد.

حجت‌الاسلام ستوده افزود: در شرایط کنونی کار مدیریت مسجد را نمی توان منحصر به اقامه نماز دانست. ارتباط عاطفی با نمازگزاران، امر تبلیغ، کتاب خوانی، برنامه‌های آموزش قرآن، نهج البلاغه، احکام شرعی نیز از وظایف امام جماعت محسوب می شود.

وی گفت: در یک جامعه اسلامی می‌بایست نوجوانان و جوانان از نگرشی مثبت و خوشایند نسبت به اماکن مقدس همچون مساجد برخوردار باشند، مسجد باید احساسات و خاطره‌های زیبا و به یاد ماندنی را برای جوانان تداعی کند.جوان باید در محیطی برود که برای خواندن نماز تشویق شود و این به تجربه ثابت شده است که اگر به مسجد نرود و در کنار دیگران نباشد و در جمع قرار نگیرد به این کار تشویق نمی‌شود چون که حضور در جمع مشوق انسان است.

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۰۰
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید