اخبار

فعالیت‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد مستندسازی شود.(فارس.92/02/11)

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران گفت: مستندسازی فعالیت‌های اوقات فراغت در کانون‌های مساجد در سطح استان برای انعکاس از طریق رسانه‌های جمعی مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد فوقی در دومین جلسه ستاد اوقات فراغت کانون‌های مساجد این استان پیرامون آسیب‌شناسی برنامه‌های تابستان اظهار داشت: اوقات فراغت فرصت ارتقای اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

وی گفت: یکی از راهکارهای فرهنگ‌سازی مناسب، بازبینی برنامه‌های فرهنگی کانون‌های مساجد است که با شناسایی نقاط ضعف و قوت باید تلاش بیشتری کنند.

فوقی ادامه داد: برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی لازمه غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان است که توجه به کیفیت، متنوع و تخصصی کردن برنامه‌ها از جمله رویکردهای کانون مساجد در این بخش است.

وی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید محور برنامه‌های یک منطقه و محله باشند و حضور جوانان و نوجوانان در آن پررنگ باشد.

این مسئول افزود: تلاش برای جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از رویکردهای اصلی برنامه‌های اوقات فراغت این نهاد است.

فوقی گفت: تلاش برای ارتقای اقامه نماز و معرفی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به جامعه از دیگر رویکردهای برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران است.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش برنامه‌های ورزشی در طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خاطرنشان کرد: ورزش از راه‌های موثر برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با اشاره به اینکه برنامه‌های اوقات فراغت تابستان سال جاری در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: در حال حاضر 735 کانون فرهنگی و هنری مسجد در این استان فعال بوده که برنامه‌های متنوعی برای اوقات فراغت سال جاری این کانون‌ها پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: بحث اصول دین و دوره‌های آموزشی قرآنی امسال نیز از اولویت‌های طرح اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان است.

فوقی اذعان داشت: امسال برای موفقیت بیشتر در طرح‌ها و برنامه‌ها از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری تخصصی، کتابخانه‌ها، هسته‌های پژوهش، جشنواره و نشریات تجربی در استان بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: مستندسازی فعالیت‌های اوقات فراغت در کانون‌های مساجد در سطح استان برای ارائه به دستگاه‌های ذی‌ربط و نیز انعکاس از طریق رسانه‌های جمعی به ویژه صدا و سیما مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش فارس، زمان آغاز رسمی ثبت‌نام در پایگاه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران همزمان با سراسر کشور از 31 اردیبهشت ماه مصادف با ولادت جواد الائمه(ع) به مدت 20 روز بوده و زمان برگزاری افتتاحیه رسمی در فواصل 30 خرداد ماه امسال و ولادت حضرت علی اکبر(ع) یا چهارم تیر ماه با ولادت حضرت مهدی(عج) خواهد بود و زمان اختتامیه آن نیز از  16 تا 26 شهریور ماه پیش‌بینی شده است.

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۰۰
خبرگزاری فارس |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید