اخبار

ارائه طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای ساماندهی اطراف مسجد مقدس جمکران.(قم نیوز.92/02/13)

قم نیوز: مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قم خواستار ارائه و اجرای طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای ساماندهی اطراف مسجد مقدس جمکران شد.
به گزارش قم نیوز، مهدی متقیان در مراسم بهره برداری از جایگاه CNG مسجد مقدس جمکران که پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولین استان برگزار شد با بیان اینکه دو نقطه پر خیر و برکت در شهر مقدس قم وجود دارد گفت: وجود حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران تراز قم را بین‌المللی کرده و امروز شهر قم به واسطه این دو برکت، شهری قابل توجه شیعیان و دوستداران اهل‌بیت علیه السلام است.

وی ادامه داد: برای رسیدن امکانات شهر به جایگاه واقعی آن باید تلاش‌های بیشتری کنیم و تازه ابتدای مسیر قرار داریم. اگر چند سال پیش منطقه جمکران را رصد می‌کردیم، اطراف این مسجد شریف را زمین‌های مخروبه احاطه کرده بود اما با کمک همه دوستان کارهای خوبی انجام شده است، ولی نیاز به تلاش و برنامه ریزی بیشتر و ارائه طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای رسیدن این منطقه به تراز اصلی و جایگاه معنوی‌ آن داریم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قم گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران تا امروز بیش از چهار هزار میلیارد تومان در بخش CNG هزینه کرده است و در شهر مقدس قم بیش از ۲۰ هزار وسیله نقلیه از این سوخت استفاده می‌کنند.

متقیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات و کمبودهای مسجد مقدس جمکران گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و اطراف این مسجد مقدس را در مناطقی که زمین ملی داریم فضای سبز احداث کرده تا بتوانیم مشکل گرد و غبار را برطرف کرده و فضای مناسبی در این منطقه ایجاد کنیم.

وی در پایان با اشاره به حضور علی نیکان قمی در سمت معاونت اجرایی و سابقه ایشان در پیگیری امور گام مثبتی در ایجاد تحول اساسی در منطقه است خاطرنشان کرد: استانداری نیز در خدمت مسجد و تولیت این مکان مقدس است و باید سایر دستگاه‌ها نیز همکاری کنند تا وضعیت عمرانی اطراف مسجد مقدس جمکران را سامان دهیم و امیدواریم بتوانیم خادمین مخلصی برای این مکان مقدس و سایر امام زادگان واجب التعظیم به ویژه حرم حضرت معصومه(س) باشیم و تا فرصت خدمت از ما گرفته نشده هر چه در توان داریم برای آبادانی این شهر تلاش کنیم.
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۱:۳۸
قم نیوز |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید