اخبار

مراسم اعتکاف درمساجد استان زنجان برگزار می شود.(آریا.92/02/14)

خبرگزاری آریا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مراسم معنوی اعتکاف امسال در مساجد استان زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار آریا ، حجت الاسلام علی دشتکی درجلسه ستاد شئون فرهنگی مناسبتهای مذهبی استان زنجان افزود : فصل نیایش فصل نزول رحمت الهی در جامعه اسلامی است و باید از این فرصت برای توسعه فرهنگی اسلامی بهره گرفت.

وی با بیان اینکه از ماه رجب، شعبان و رمضان به عنوان فصل نیایش یاد شده است یادآورشد: امسال برنامه های خوبی برای فصل نیایش و به خصوص مراسم معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده است وتلاش می شود که برنامه های این ایام نسبت به سالهای گذشته از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: امسال نیز همانند سالهای گذشته برنامه های اعتکاف و مناسبتهای ملی و مذهبی با حضور گروههای مختلف مردم اجرا می شود.

وی ادامه داد: برای برگزاری مراسم اعتکاف در سطح استان ستاد اعتکاف در شهرستانهای استان تشکیل شده و این مراسم سال گذشته در شهر زنجان 16 مسجد، در ابهر 9 مسجد، درخدابنده 9 مسجد ، در خرمدره دو مسجد ، در ماهنشان سه مسجد ، درطارم چهار مسجد و در ایجرود چهار مسجد برنامه اعتکاف برگزار شد.

حجت الاسلام دشتکی افزود: بیش از پنج هزار نفر در برنامه معنوی اعتکاف حضور داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: 80 درصد شرکت کنندگان در اعتکاف را خواهران و 20 درصد مابقی را برادران تشکیل می دادند و 90 درصد برنامه های اعتکاف در شهرها و 10 درصد آن در روستاها برگزار شد.

وی تاکید کرد: امسال انتظار می رود استقبال از این مراسم معنوی درروستاها از رشد قابل توجهی برخوردار باشد.

حجت الاسلام دشتکی تصریح کرد: به همت ستاد شئون فرهنگی مناسبتهای مذهبی استان زنجان برنامه های خوبی در سالهای گذشته در سطح استان با استقبال گسترده مردم
برگزار شده است و امسال نیز این برنامه ها در سطح وسیع برگزار می شود.

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۵:۳۸
خبرگزاری آریا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید