اخبار

خادمان مساجد چگونه بیمه‌ می شوند.(پولی مالی.92/02/14)

پولی مالی- بیمه افراد در چارچوب مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد است که نرخ حق بیمه آنان 27 درصد بوده که 20 درصد سهم دولت و هفت درصد آن سهم بیمه شده است.
به گزارش پولی مالی،علی راستی، رئیس و کارشناس ارشد امور فنی بیمه ‌شدگان تأم اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در اجرای بند ض تبصره 14 قانون بودجه سال 86 کشور و دستور اداری 58085 مورخ 86.6.10و در راستای تعمیم و گسترش هر چه بیشتر پوشش بیمه‌ای به گروه‌های خاص پرداخت بخشی از حق بیمه خادمان مساجد از محل منابع حاصله از  هدفمندسازی یارانه‌ها توسط سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها پرداخت و افراد واجد شرایط می‌توانند از این نوع پوشش بیمه‌ای استفاده و از حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی برخوردار شوند.     
وی ادامه داد: بیمه افراد در چارچوب مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد است که نرخ حق بیمه آنان 27 درصد بوده که 20 درصد سهم دولت و هفت درصد آن سهم بیمه شده است.
رئیس امور فنی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی خراسان جنوبی اضافه کرد: بیمه این افراد با معرفی از سازمان اوقاف و امور خیریه و ادارات تابعه طبق فرمت مربوطه صورت می‌گیرد و چنانچه خادمان مساجد به هنگام معاینات پزشکی در اثر ابتلاء به عارضه خاص ازکارافتاده کلی شناخته شوند بعد از انعقاد قرارداد نمی‌تواند در ارتباط با آن بیماری به کمیسیون پزشکی معرفی شوند.
راستی اذعان داشت: حداکثر سن شمولیت برای مردان و زنان 50 سال تمام است و چنانچه سن این افراد بیش از 50 سال باشد باید معادل مازاد سنی خود دارای سابقه بیمه‌پردازی در تأمین اجتماعی باشند.
وی تأکید کرد: عدم ارسال لیست یا درج ترک کار در لیست توسط کارفرما به منزله انصراف تلقی شده و شعب مجاز به دریافت لیست حق بیمه نبوده و ثبت‌نام مجدد منوط به طی مراحل قانونی در این دستور است.
رئیس امور فنی بیمه‌ شدگان تامین اجتماعی خراسان جنوبی تعهدات مورد استفاده برای این گروه از بیمه‌شدگان را شامل بازنشستگی، از کارافتادگی، فوت در سایر موارد مطابق قانون حرف و مشاغل آزاد  برشمرد و افزود: ارائه خدمات سازمان از تاریخ نخستین لیست و پرداخت حق بیمه است.
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۶:۱۵
پولی مالی |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید