اخبار

هشدار به دانشجویان هنر/ مهجوریت و مظلومیت جایگاه مسجد در عصر حاضر.(فارس.92/02/15)

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم گفت: مسجد باید با عنوان پایگاه فرهنگ و هنر باشد و امروز شاهد مظلومیت و مهجوریت مساجد هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدعلی رامین عصر امروز در اختتامیه دومین جشنواره ملی فرهنگی تلنگر با موضوع گذار از پیچ تاریخی در دانشگاه فردوسی اظهار کرد: باید سبک زندگی ایرانی اسلامی را در قالب هنر به جهانیان عرضه کنیم.

وی افزود: در برابر ترویج مرزبندی و اختلاف‌افکنی‌های هنر غرب ما نیز باید اتحاد و اصالت خود را متجلی کنیم و بر کسی پوشیده نیست که بزرگترین امتیاز در این عرصه نهاد خانواده است.

رامین با تاکید بر اینکه خانواده در هنر ما هیچ جایگاهی ندارد، خاطرنشان کرد: هنر حقیقی این است که یک خانواد ه اصیل و اسلامی ایرانی را در قالب هنر به همگان با عنوان الگو نشان دهیم؛ هنر غرب مبتنی بر مسائلی است که وجود حقیقی ندارد اما ما متاسفانه مسائل حقیقی خود را که وجود دارد نشان نمی‌دهیم.

× دیدن دو دقیقه برنامه‌های تلویزیون هم عصبیم می‌کند

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با بیان این مطلب که دو دقیقه هم نمی‌تواند رسانه ملی را ببیند چرا که از وضعیت برنامه‌های صدا و سیما عصبی می‌شود، گفت: در فیلم‌های و آثار تولیدی صدا و سیما ضعف‌های متعددی وجود دارد و هیچ‌گاه خانواده اصیل ایرانی و اسلامی را نشان نمی‌دهند.

به گفته رامین این مسئله که با پول بیت‌المال فیلم‌های و آثار هنری ضدفرهنگ ساخته و عرضه شود خیانت بشمار می‌رود.

× هشدار به دانشجویان هنر

وی خطاب به دانشجویان رشته‌های هنری تصریح کرد: روحیه‌های هنری و لطیف دانشجویان ما در برخی داشنگاه‌ها و بواسطه برخی اساتید ناکارآمد که هویت انسانی خود را به باد فراموشی سپرده‌اند تخریب شده است.

رامین گفت: بسیاری از دروس و مسائل تدریسی اساتید به دانشجویان رشته‌های هنر، ضداخلاق و منافی مسائل اخلاقی است.

× خانواده و مسجد دو پایگاه هنری مستحکم خانواده ایرانی اسلامی

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با بیان اینکه نهاد خانواده و مسجد دو مقوله مهم در هنر اسلامی بشمار می‌رود،‌یادآور شد: هنر باید در کانون خانه و خانواده و هم‌چنین در مساجد از زبان و قلم نخبگان پاک جاری وساری شود.

وی تاکید کرد: در نهاد خانواده می‌توان بسیاری از مسائل را ترویج، تبیین و تبدیل به فرهنگ کرد چراکه می توان در این نهاد هم هم‌فکری سیاسی کرد، هم به بصیرت‌افزایی پرداخت و در عرصه‌های اقتصادی و هنری مثمرثمر واقع شد.

× مسجد مظلوم‌ترین نقطه در عصر حاضر است

رامین مسجد را با عنوان یکی از مهجور و مظلوم‌ترین نقاط این سرزمین دانست و اذعان داشت: باید مسجد پایگاه فرهنگی و هنری باشد،‌مسجد محل جوش و خروش نخبگان است نه نمارخانه.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم تاکید کرد: باید مسجد محور اصلی فرهنگ‌سازی باشد، امروز بیش از دو میلیون مسجد در جهان وجود داشته و این یعنی اگر حلقه ارتباطی این دو میلیون پایگاه تقویت شود می‌توان جهان را مدیریت کرد.

وی متذکر شد: با تقویت و پویایی مساجد می‌توان هنرمندان مسجدی و به تبع آن مساجد هنرپرور ایجاد کرد.

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۲۵
خبرگزاری فارس |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید