اخبار

مسجدجامع کبیر یزد بازگشایی می‌شود.(ایسنا.92/02/15)

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد از بازگشایی نمادین مسجدجامع کبیر یزد در 16 اردیبهشت‌ماه توسط رییس‌جمهور به‌صورت ویدئو کنفرانس خبر داد.

سامان کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: سال گذشته در قالب طرح مرمت 600 بنای تاریخی - مذهبی در سطح کشور، به اعتباری معادل دومیلیارد و 800میلیون تومان برای مرمت مساجد تاریخی استان یزد اختصاص داده شد که با این اعتبار موفق شدیم 39 مسجد تاریخی را مرمت کنیم.

وی با اشاره به وجود تعداد زیادی مسجد و بنای تاریخی - مذهبی در استان یزد که به مرمت نیاز دارند‌ ادامه داد: در صورتی که این طرح ادامه داشته باشد و دوباره اعتباری به مساجد و بناهای تاریخی - مذهبی اختصاص یابد‌، می‌توانیم تعدادی دیگر از این بناها را مرمت کنیم.

کارگر با اشاره به این‌که در هریک از شهرستان‌های استان یزد دست کم یکی از مساجد تاریخی برای مرمت انتخاب شده‌اند بیان کرد: مساجد جامع اردکان‌، بهاباد‌، میبد،‌ ابرکوه‌، مسجد ملااسماعیل در یزد‌ و مسجد فهرج به‌عنوان قدیمی‌ترین مسجد کشور، از جمله مساجد مرمت‌شده در یک سال گذشته بوده‌اند.

به گفته‌ی او، قدمت این مساجد را می‌توان از سده‌ی اول هجری قمری تا دوره‌ی پهلوی تخمین زد.

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۳۸
خبرگزاری ایسنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید